مردم این ماه هم یارانه نقدی خواهند گرفت؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که مردم بیشتر به یارانه نقدی علاقه‌مند هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی خبرها مبنی بر اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی از مهرماه، تصریح کرد: کالابرگ قانون است و تعهد دولت است و سامانه آن آماده نبوده است. معمولا وقتی سامانه مهیا می‌شود باید در حوزه کوچک‌تری اجرا شود و احیاناً اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، احصا و برطرف شود که در اجرای عمومی مشکلی برای مردم پیش نیاید.

بیشتر بخوانید

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار سختی بود/ تورم وحشتناک یارانه‌ها کنترل شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که مردم بیشتر به یارانه نقدی علاقه‌مند هستند.

میرکاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا 20 شهریورماه مبلغ یارانه نقدی که در ماه‌های گذشته به مردم پرداخت می‌شد برای آنان واریز می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: بله، آن مبلغ سر جای خود است و هر وقت که کالابرگ بیاید، جایگزین پرداخت نقدی می‌شود و مردم این ماه دریافت نقدی طبق معمول خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، دولت برای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از رانت و هم‌چنین عادلانه‌سازی یارانه‌ها اعلام کرد که شیوه پرداخت یارانه و اختصاص ارز 4200تومانی را تغییر می‌دهد و مقرر کرد یارانه به‌جای واردکننده، به انتهای زنجیره یعنی مردم داده شود.

دولت در این راستا از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال مبالغ 200، 300 و 400 هزار تومانی را به‌عنوان یارانه نقدی متناسب با دهک‌بندی‌ها به‌صورت ماهانه به مردم پرداخت کرد. مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که قرار است اعتباری را در قالب کالابرگ الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهند اما به‌گفته دولت، تا زمانی که زیرساخت این اقدام فراهم شود پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1151875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =