دانشگاه امیرکبیر از تجاری‌سازی فناوری‌ها حمایت می‌کند/ فعالیت ۳۱۳ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم‌وفناوری دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از تجاری‌سازی فناوری‌های برتر و حاصل از تحقیقات و توسعه دستاوردهای دانشگاهی حمایت می‌کنیم.

حسن قدسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای مبتنی بر دانش استادان و دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر مستقر هستند، اظهار کرد: در این بخش از تجاری‌سازی فناوری‌های برتر و حاصل از تحقیقات و توسعه دستاوردهای دانشگاهی حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۱۳ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت دارند، گفت: صاحبان این شرکت‌ها، پژوهشگران و محققانی که در این پارک فعالیت می‌کنند، از بین دانشجویان و استادان دانشگاه امیرکبیر هستند. در نتیجه تاسیس مراکز رشد و موارد مشابه آن، در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامی مثبت تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه این دانشگاه از همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و فناور استقبال کرده و از آنها حمایت می‌کند، گفت: با توجه به این سیاست، از ثبت شرکت توسط افرادی که در صنایع مختلف فعال هستند یا دانشجویانی که طرح پژوهشی قابل قبول دارند، حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه امیرکبیر از شرکت‌های دانش بنیان یا دانشجویان و استادانی که فعالیت پژوهشی دارند، حمایت مالی می‌کند؛ اما مقدار آن متغییر بوده و مشخص نیست، گفت: البته تلاش می‌کنیم تا بیشتر از این افراد حمایت معنوی انجام داده و حمایت‌های مالی در مرحله آخر قرار دهیم. این افراد به علت نداشتن تجربه کاری با فضای صنایع  و اتحادیه‌ها و اصناف آشنا نیستند، بنابراین دانشجویان در طرح‌های مختلف برای کسب تجربه به صنعت می‌روند.

قدسی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: البته ما از دانشجویانی حمایت می‌کنیم که طرح پژوهشی قابل قبولی داشته باشد. به این معنا که آنها باید به صورت کامل توضیح دهند، خروجی فعالیت‌شان چه زمانی به مرحله خدمت، تولید یا درآمدزایی می‌رسد. همچنین دانشجویان باید مشخص کنند که برای طی کردن این مراحل چقدر زمان و هزینه نیاز دارند. دانشگاه امیرکبیر به افرادی که صاحب ایده هستند در راستای ثبت شرکت کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =