آخرین روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی QR کد اختصاصی برای ۲۰ درصد مدارس جهت اخذ نظر والدین در زمینه ثبت‌نام خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی آینده، تمام عملیات ثبت‌نام طبق دستور وزیر مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  مجتبی هاشمی، آخرین روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و نظارت بر عملکرد مدارس در این زمینه را تشریح و اظهار کرد: امر ثبت‌نام در کل کشور در حال انجام است.  پس از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام، عمده فعالیت‌های ما معطوف به نظارت می‌شود؛ بازخوردگیری از جامعه، مراجعات مردم و پاسخگویی مراحلی هستند که برای مدیریت کار تعریف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

تمام مدارس کشور از اول مهر حضوری خواهند بود

وی افزود: تا پایان مردادماه، ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ثبت‌نام قطعی در همه پایه‌ها داشته‌ایم که از این تعداد قریب به ۴۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع کشورهای دیگر هستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به نسبت سال گذشته و طبق مراجعاتی که به استان‌ها داشتیم، عملیات نظارت به شکل بهتری در حال انجام و همکاری استان‌ها مطلوب است گفت: تاکنون عملکرد قریب به ۲۵ استان از سوی ستاد مرکزی، بررسی شده است. ما هم در ستاد مرکزی استان‌ها و هم در بخشی از مناطق و مدارس حضور داشتیم و همه تلاش ما این است که ۱۰۰ درصد مدارس طبق شاخص‌هایی که تعریف کرده‌ایم تحت نظارت و بررسی قرار بگیرند.

هاشمی اظهار کرد: کار ویژه‌ای که اتفاق افتاده و در جریان مردمی کردن نظارت است تعریف رمزینه یا  QR کد است که در مدارس منتخب‌مان داشتیم و در قریب به ۲۰ درصد مدارس برقرار شده و امکان نصب دارد. این اولین گام در آموزش‌وپرورش است که اولیاء مستقیما می‌توانند درباره روند ثبت‌نام اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: اسم و مشخصات اولیاء محفوظ بوده و غیر از ستاد مرکزی وزارتخانه، از جای دیگری قابل دسترسی نیست. اولیاء هشت سوال را درباره رضایتمندی از عملکرد مدارس در زمینه ثبت‌نام پاسخ می‌دهند که ما بازخوردهای آن را به استان‌ها می‌دهیم و طبیعتا نگاهمان این است که بتوانیم این بخش را در سال آینده به شکل گسترده‌تری پیش ببریم.

رئیس ستاد ثبت‌نام مدارس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده، تمام عملیات ثبت‌نام طبق دستور وزیر مورد بازبینی قرار خواهد گرفت عنوان کرد: مسائل و مشکلات ستادهای ثبت‌نام را شناسایی کردیم که از جمله آنها می‌توان به محدوده‌بندی‌ها و مسائلی که مرتبط با نوع مشارکت والدین در سطح مدارس است اشاره کرد. بیشترین مشغله را در حوزه بازرسی این دو مبحث دارند و به دنبال آن هستیم که با استقرار سامانه ثبت‌نام برای سال آینده این وضعیت را بهبود دهیم.

هاشمی افزود: برای امسال هم تلاشمان این بوده است که انتقال میان‌پایه‌ها به سال بالاتر را به صورت الکترونیک انجام دهیم. بر این اساس زمانی که نمره دانش‌آموزان ثبت شد، انتقال پایه به صورت الکترونیک انجام شده است و عمدتا پایه‌های ورودی محل مراجعه مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید حتما مدارک احراز والدینی و سایر موارد لازم را ارائه کنند گفت: برای سال آینده وزیر دستور داد که در حوزه قانونگذاری تغییراتی رخ دهد که در ستاد ثبت نام مصوب شده و با شورای عالی مکاتبه انجام شده است که در آیین‌نامه اجرایی مدارس اصلاحیه انجام شود تا به آن صورت که امسال مدرک گرفته می‌شد دیگر لازم نباشد از والدین اخذ شود و احراز را به طرق دیگری انجام دهیم.

منبع:‌ ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1151961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =