زاکانی: در ماه‌های پایانی سال خبرهای خوشی برای شهروندان تهرانی داریم!

شهردار تهران با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۱۲ بهمن تا قبل از نوروز، هر روز خبرهای خوشی برای شهروندان تهرانی خواهیم داشت، گفت: در این بازه زمانی هر روز یک افتتاح در پروژه‌های شهری خواهیم داشت همچنین تا پایان سال، ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران،‌ عباس شعبانی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این مراسم در قالب "شنبه‌های امید افتخار" ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: این هفته را به آقای رئیسی، وزرا و دولتمردان تبریک می‌گویم که با تلاش خود برای آسایش مردم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز شنبه‌ای دیگر رسید و خبری از یک پروژه بزرگ در شهر تهران رسیده است، گفت: هفته پیش اعلام کردم که به لطف الهی و تلاش شبانه‌روزی همکارانمان در شورا و شهرداری، شنبه هر هفته تا 12 بهمن ماه یک افتتاح در عرض و طول پروژه‌های شهری و گاها ملی خواهیم داشت و عمدتا این پروژه‌ها اتمام و خاتمه پروژه‌های نیمه‌تمام از گذشته خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه از 12 بهمن ماه تا قبل از سال جدید و نوروز، به برکت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) در سال 57، هر روز خبر خوشی را برای مردم تهران خواهیم داشت و 40 پروژه در بازه زمانی ذکر شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران با بیان اینکه جداول پروژه‌های اشاره شده استخراج شده است، گفت: زمان‌بندی تمام این پروژه‌ها مشخص شده است و همانطور که گفته شد از 12 بهمن ماه تا قبل از نوروز هر روز یک خبر خوش برای شهروندان تهرانی خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهری و کلان و گاها در مقیاس ملی در قالب "شنبه‌های امید و افتخار" گفت: این فرآیند نیز تا بازه زمانی اشاره شده، ادامه خواهد داشت.

زاکانی با اشاره به آغاز به‌کار عملیات بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: این پروژه از میدان شهیدان جی تا فتح و بلوار بهار و همچنین شهید بروجردی ادامه خواهد داشت و یک پروژه بسیار بزرگ محسوب می‌شود که بخشی از این پروژه را آغاز کرده‌ایم.

شهردار تهران افزود: در بدو ورود در شهرداری تهران ما با معضلی در خصوص توقف پروژه‌های بزرگ در سطح شهر تهران روبه‌رو بودیم و در ادامه 6 پروژه را در معاونت فنی ـ عمرانی شناسایی و در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: پروژه اول که در ظاهر کوچک اما مقیاس بزرگ بود و سرانجام یک پروژه بزرگ را در بر داشت، افتتاح 98 تقاطع در بزرگراه‌ها بود که این کار در یک بازه زمانی 3 ساله تعریف شد که امسال به لطف خداوند 3 تقاطع از 98 تقاطع را نه به صورت غیررسمی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دادیم و بنده نیز به دوستان تاکید کردم که هر کدام از این تقاطع‌ها آماده شد، سریعاً در اختیار شهروندان قرار داده شود.

زاکانی ادامه داد: امسال نیز ان‌شاءالله 18 تقاطع دیگر بازگشایی خواهد شد و سال دیگر ان‌شاءالله 50 تقاطع و سال بعد آن نیز مابقی تقاطع‌ها افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه شهید بروجردی گفت: این دومین پروژه‌ای است که در معاونت فنی ـ عمرانی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است که طول پروژه شهید بروجردی 4.7 کیلومتر در منطقه 18 تهران بوده و متاسفانه در گذشته این پروژه رها شده بود و مردم آسیب‌های جدی نیز از آن دیده‌اند.

شهردار تهران اضافه کرد: این پروژه نیاز به دقت و تملک داشته و در حال حاضر کارگاه آن را فعال کرده‌ایم و به لطف خداوند ان‌شاءالله در دو مرحله در آبان ماه و بهمن‌ ماه این پروژه به اتمام خواهد رسید.

زاکانی با اشاره به پروژه بعدی در معاونت فنی ـ عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: پروژه یادگار امام نزدیک به 5 کیلومتر است که عمده این پروژه در منطقه 9 قرار دارد و در این بخش نیز تعاملات خوبی با وزارت دفاع، ارتش و وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم.

وی با اشاره به زمان اتمام و بهره‌برداری از پروژه یادگار امام گفت: این پروژه نیز در یک بازه زمانی دو ساله پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله ادامه پروژه یادگار امام را به سمت جنوب (شهید کاظمی) خواهیم برد که البته این کار بسیار سخت و دشواری است چرا که ریزدانه‌هایی در مسیر این پروژه وجود دارد اما به هر حال این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار تهران به پروژه شهید شوشتری اشاره و تصریح کرد: این پروژه در دو فاز طراحی شده و با اجرای این پروژه 5.5 درصد ترافیک شرق تهران و 1.5 درصد بار ترافیک کل تهران کاهش پیدا خواهد کرد و ما در ماه گذشته و در یک سکوت و در یک مسیر آرام، فاز اول را شروع کردیم و ان‌شاءالله در نیمه اول سال 1402، 9.5 کیلومتر از این پروژه در شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

زاکانی افزود: البته ادامه این مسیر از ارتفاعات سرخه حصار و شهید یاسینی خواهد بود که در یک بازه زمانی سه ساله تعریف شده است و این مسئله نیز در دستور کار قرار دارد که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت راه، قرار است این بخش در قالب آزادراه قرار بگیرد و مکاتبات آن هفته گذشته انجام و بنده با وزیر راه و شهرسازی صحبت کرده‌ام و ان‌شاءالله این مسئله با سرعت در دولت نیز مطرح و این پروژه در قالب آزادراه پیگیری خواهد شد.

وی به پروژه شهید متوسلیان و طول 9 کیلومتری آن اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در قالب تونلی در دو طبقه طراحی شده که انتهای شهید صیاد تا آزادگان را وصل خواهد کرد و اجرای این پروژه همین امروز نیازمند اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی است که با توجه به این مسئله، این تونل در قالب پروژه‌های مشارکتی تعریف شده است.

شهردار تهران ادامه داد: به لطف الهی تامین پروژه شهید متوسلیان انجام و کارهای کارشناسی نیز انجام شده و حدود 10 روز جلسه‌ای در این خصوص برگزار شده و ان‌شاءالله پس از این فرآیند این پروژه نیز به‌زودی کلید خواهد خورد و زمان‌بندی این پروژه چهار ساله پیش‌بینی شده است.

زاکانی گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در قالب پروژه‌های تعریف شده پیگیری می‌شود رینگ شمالی تهران و توسعه حمل و نقل در قالب LRT است و ان‌شاءالله با اجرای این پروژه نیز بار ترافیک شهید همت و حکیم را کاهش خواهیم داد که این پروژه نیز از طریق سرمایه‌گذار خارجی عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه این مراسم، با اشاره به هدف مدیریت شهری در قالب توسعه حمل و نقل ریلی با محوریت مترو گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال 12 ایستگاه مترو را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد همچنین تکمیل خطوط 6 و 7 در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله احداث خط 10 مترو که کلنگ‌زنی آن انجام شده با سرعت ادامه خواهد داشت و در ادامه نیز ساخت خطوط 12، 9 و 8 در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =