طراحی سؤالات آزمون‌های بورد با تمرکز بر شایع‌ترین بیماری‌های کشور و منطقه انجام می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به این که طراحی سؤالات با تمرکز دربرگیری شایع‌ترین بیماری‌های کشور ومنطقه انجام می‌شود، ادامه داد: افرادی‌که بالاترین نمره قبولی را کسب می‌کنند قطعا افرادی هستند که به مشکلات سلامت محور و درمان آن احاطه بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری‌فرد با بیان این که بعد از دو سال کرونایی که آزمون‌های تخصص و فوق‌تخصص به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شد، امسال فرایند طراحی و برگزاری این امتحانات به شکل متمرکز و در شرایطی استاندارد اجرا می‌شود، افزود: فرایند طراحی سؤالات به‌مدت ۱۰ روز با حضور اساتید و اعضای بورد رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی و در ۵۰ گروه نهایی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به این که در فرایند طراحی سؤالات بیش از هزار استاد برجسته از سراسر کشور حضور دارند، تاکید کرد: این آزمون‌ها با حدود ۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب از دهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به این‌که مدرک بورد تخصصی و فوق تخصصی یکی از بالاترین مدارک اعطایی وزارت بهداشت به دانش‌آموختگان علوم پزشکی است، اظهار کرد: برخی از افرادی‌که این مدرک را دریافت می‌کنند علاوه بر فعالیت‌های درمانی می‌توانند به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه به امر آموزش نیز بپردازند.

دکتر باقری‌فرد ادامه داد: این آزمون‌ها بالاترین رتبه علمی در حوزه پزشکی در مقاطع تخصص و فوق تخصص را به خود اختصاص خواهد داد.

وی روند اجرای فرایند بورد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نحوه طراحی این سؤالات به گونه‌ای است که وضعیت علمی دانش آموختگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

باقری‌فرد با بیان این‌که به هیچ عنوان در رشته‌های مختلف تعداد شرکت کنندگان مطرح نیست در این آزمون‌ها با جدیت تمام حتی برای تعداد اندکی از فارغ التحصیلان دربرخی رشته‌ها، اساتید به طراحی سؤال مشغولند تاکید کرد: این مهم بیانگر احساس مسئولیت و تمرکز نظام سلامت کشور به ارتقای علوم پزشکی در تمام رشته‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =