۶ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور جان باختند

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت از شناسایی ۶۷ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو و فوت ۶ نفر از آنها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهزاد امیری درباره آخرین وضعیت شناسایی بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور شناسایی شده است که متاسفانه ۶ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمارها از مبتلایان به وبا و تب کریمه کنگو/ علائمی که باید جدی گرفته شود

وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است؛ مخزن و ناقل ویروس (CCHF) در طبیعت کنه‌های سخت و عمدتاً گونه‌ای به نام "هیالوما" است. 

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ادامه داد: زمانی که این کنه‌ها حیوان را مورد گزش قرار می‌دهند، ویروس را به بدن دام منتقل می‌کنند. 

وی درباره روش‌های انتقال ویروس تب کریمه کنگو گفت: انسان به چند روش به ویروس CCHF آلوده می‌شود؛ در صورت گزش مستقیم انسان توسط کنه آلوده، تماس با ترشحات، خون و بافت بدن حیوان آلوده، له کردن کنه آلوده با دست، تماس با خون و ترشحات بدن انسان مبتلا به بیماری، فرد به این بیماری مبتلا می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1152077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =