ضرورت جهت‌دهی و کاربردی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بر ضرورت جهت دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی و ایجاد زمینه برای کاربردی شدن آنها در راستای حل مسائل کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست شورای بسیج اساتید با صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: هدف نهضت استادی به میدان آوردن اساتید بسیجی برای حل مشکلات کشور است.

وی همچنین بر ضرورت جهت دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی و ایجاد زمینه برای کاربردی شدن آنها در راستای حل مسائل کشور تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پیامشان به بسیج اساتید فرمودند؛ استاد بسیجی علاوه بر توجه به دستاوردهای علمی در بحث اجتهاد در حوزه علوم کاربردی باید میدان‌دار باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار امیدواری کرد با همکاری مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری، بسیج اساتید نقش خود را به عنوان بازوی قدرتمند پژوهشی کشور ایفا کرده و ظرفیت‌های سیاست‌پژوهی خود را در سطح ملی ارائه کند.

وی افزود: ما به دنبال رابطه دانشگاه با نظام  حکمرانی هستیم که برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت. بسیج اساتید به عنوان مجموعه متشکل از استادان متعهد و متخصص در این زمینه پیشگام بوده و حمایت دولت بستر خوبی برای تحقق این ارتباط ایجاد خواهد کرد.

ارتباط دولت با نخبگان از طریق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، افتخار خود را معلمی دانشگاه دانست و از خداوند برای صیانت از این حرفه بزرگ طلب یاری کرد.

وی در ادامه از ماموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری سخن گفت و افزود: همه فعالیت‌های این مرکز به دست نخبگان انجام می‌شود و اگر در این مسیر نهادی مانند نهضت استادی بسیج پای کار نباشد، بخش عمده‌ای از ماموریت‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

خیاطیان از اتاق فکر این مرکز به عنوان محلی برای ارتباط نخبگان با بدنه دولت یاد کرد و از چهار ماموریت اساسی این مرکز شامل؛ گفتمان سازی بر مبنای عدالت و جمهوریت  یا گفتمان مردمی عدالت محور، توسعه شبکه نخبگانی، مشورت‌دهی به رئیس جمهور در حوزه‌های راهبردی و رصد سیمای عمومی دولت و ارزیابی اقدامات آن سخن گفت.

وی سپس با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت دانشگاه‌ها به عنوان بخش مهمی از اتاق  فکر دولت بیان کرد: انتظار آیت الله رئیسی از این مرکز، توسعه شبکه نخبگانی و ایجاد زمینه برای اثرگذاری هر چه بیشتر نخبگان و ایجاد ارتباط موثر میان دولت و نخبگان از طریق اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی عنوان کرد و آن را موضوعی جدی دانسته و یکی از ماموریت‌های مرکز استراتژیک ریاست جمهوری را تشکیل زیست بوم اندیشگاهی کشور بیان کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مرکز استراتژیک ریاست جمهوری برای همکاری با مجموعه‌ منسجمی مانند بسیج اساتید و جریان اندیشکده‌های راهبردی این مجموعه آماده است. در این مسیر مسائل و موضوعات ارجاعی رئیس جمهور و مسائل کلان ملی را با نهضت استادی بسیج در میان خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =