امکانات برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها بیشتر شود

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: داستان حضور زنان در ورزشگاه موضوع چند سال گذشته بود و با توجه به اینکه شرایط حضور فراهم شده تاکید می کنیم که باید امکانات برای حضور زنان بیشتر شود و در شهرداری تهران نیز هر کاری از دست ما بر آید دریغ نمی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مریم اردبیلی در این باره گفت: در شش ماهه اول امسال برنامه های مختلفی در حوزه زنان اجرا و دنبال شد، دبیرخانه «ریحان شهر» نیز به صورت مداوم فعال بود، تاکنون از چندصد طرحی که به دبیرخانه رسیده ، بعد از بررسی ۵۸ طرح در محله ها با مشارکت مردمی اجرایی شد.

بیشتر بخوانید

زنان چه سهمی از دانشگاه‌های کشورهای آسیایی دارند؟

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی زنان، دوره ها، برنامه ها و اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: هدف نمایشگاه زنان و تولید ملی ارائه محصولات ملی بانوان سرپرست خانوار است و در فضای نمایشگاهی به متراژ ۴۷۰۰ متر در دو بخش فضای نمایشگاهی داخلی و بیرونی در بوستان گفت و گو  برگزار می شود.

وی بیان کرد: بیشتر غرفه داران از مجموعه های کارآفرین، مشاغل خانگی زنان و تولید کنندگانی هستند که از زنان سرپرست در کارگاه های تولیدی خود استفاده کرده و اشتغال برای آنها ایجاد کرده اند.

به گفته اردبیلی ، ۴۶۵۲ نفر محصولات خود را در نمایشگاه امسال در ۳۱۰ غرفه عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه محصولات زنان سرپرست خانوار شهر تهران در این نمایشگاه عرضه می شود، تاکید کرد: کارهای دیگری که برای زنان سرپرست خانوار انجام داده ایم اجرای دوره های مشاور رایگان، سلامت محور و ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار است.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: برای فرزندان زنان سرپرست برنامه ریزی برای ارتقای شغلی و آموزشی و پرورش استعداد آنها دنبال می شود.

وی با اشاره به ارائه آموزش هایی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار افزود: یکسری طرح ها برای آموزش مشاغل خانگی برای خانم های جوان گذاشته شده است و اردوی کارآفرینی برای دختران در قالب طرح های هزار امید برای این قشر در محدوده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار کردیم.

اجرای طرح «خانواده امن» در تهران

اردبیلی با بیان اینکه مجموعه طرح های نوآوری و کنش گری دختران جوان نیز برگزار شده است، ادامه داد: به هزار دختر تهرانی در این زمینه آموزش هایی داده شد و در نظر داریم در روز دانش آموز نمایشگاهی که دستاورد این آموزش هاست را برگزار کنیم.

وی  با اشاره به اجرای طرح «خانواده امن» در تهران بیان کرد: رویکرد خانواده محوری و کنش گری خانواده های تهرانی شروع شده و تسهیلگرانی در محله های شهر تهران با سوال از شهروندان برای دستیابی به شاخص ها مطالعاتی را انجام می دهند.

اردبیلی با بیان اینکه ویژه برنامه تهران به روایت دختران برگزار شد، تاکید کرد: در محرم و صفر مجموعه زیر آسمان روضه را در بوستان ها و مراکز شهربانوها برگزار کردیم.

آزادی به شرط اشتغال زنان زندانی براساس تفاهمنامه جدید

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت های خود گفت: تفاهم نامه با زندان زنان داشتیم بر این مبنا که برای ایجاد حداکثر امکانی که می تواند وجود داشته باشد تا زنان زندانی در خانواده خود بیشتر حضور داشته و به نوعی آزادی به شرط اشتغال داشته باشند.

وی افزود: بر مبنای این تفاهم امور بانوان شهرداری تهران برای زنان زندانی رای باز ایجاد اشتغال می کند و این زنان به شرط حضور در محل کاری که برای آنها در نظر گرفته می شود، مابقی دوره محکومیت خود را طی می کند.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: همانطور که می دانید در استان تهران ۸۰۰ زن زندانی داریم و تعهد کردیم برای ۲۰۰ زن امکان اشتغال را فراهم آوریم که قوه قضائیه نیز قبول کردند و بسته های آموزشی و مشاوره ای و اشتغال را در این زمینه فراهم کردیم.

به گفته وی در حال حاضر ۱۶۵ زن زندانی در این طرح تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

اردبیلی با اشاره به اجرای طرح حضور دختران دانشجو در کنش گری اجتماعی در اداره شهر تهران بیان کرد: با همکاری دانشگاه الزهرا(س) و وزارت علوم طرح دانشگاهی «به وسعت یک شهر» را برگزار می کنیم تا دختران دانشجو در سطح شهر تهران مقطعی را به عنوان کارورزی طی کنند و در سطوح مختلف که دسته بندی می شوند، فعالیت کنند. از ترم مهرماه این طرح اجرا می شود.

وی یادآور شد: تا پایان شهریور ایده های گروه های میانی و محلی برای ارائه طرح های حضور بیشتر و موثر زنان در اداره شهر در رویداد دوم ریحان شهر که دو هفته پیش برگزار شد، بررسی می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره دستاوردهای برگزاری ۱۷ دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی تاکید کرد: مجموع تجارب ۱۶ دوره قبل را بررسی کردیم؛ رویکرد ما در این نمایشگاه مبتنی بر زنان و تولید ملی است و تاکید ما بر مبنای حضور زنان سرپرست خانوار است.

وی در ادامه گفت: مساله دیگر حضور تعدادی استارتاپ در این نمایشگاه است تا فضای مراکز کوثر زیر مجموعه شهرداری تهران را که تعداد آن در تهران ۷۴ مرکز است بهبود بخشیم و از همه مهمتر مدل بهره برداری این مجموعه ها را به سمت فضاهای دانش بنیان ببریم.

بنا بر گزارش سایت شهر، مشاور امور بانوان شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان در ورزشگاه بیان کرد: داستان حضور زنان در ورزشگاه موضوع چند سال گذشته بود و با توجه به اینکه شرایط حضور فراهم شده تاکید می کنیم که باید امکانات برای حضور زنان بیشتر شود و در شهرداری تهران نیز هر کاری از دست ما بر آید دریغ نمی کنیم.

انتهای پیام

کد خبر: 1152185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =