استفاه از ظرفیت دانشگاه‌ها برای احیای واحدهای اقتصادی/ خدمات فنی و تخصصی به زوار اربعین حسینی ارائه می‌شود

«برپایی موکب‌های دانشجویی، محکومیت اظهارات سفیر انگلیس در ایران و پیگیری وضعیت دانشگاهیان زندانی غیرعمد» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی داشتند؛ البته همچنان مانند هفته گذشته، آمادگی برای برپایی موکب‌های دانشجویی و خدمت رسانی به زائران اربعین محور اصلی فعالیت و تمرکز آنها بود. 

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «درخواست از رئیس قوه قضائیه برای ورود به آزمون وکالت، ارائه خدمات فنی به زائران اربعین و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای ظرفیت اقتصادی» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ دوم شهریورماه آورده است: 

ارائه خدمات فنی و تخصصی به زوار اربعین حسینی از سوی دانشجویان بسیجی

نصیر منصورزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور از برپایی موکب ارائه خدمات فنی و تخصصی به زوار اربعین حسینی با عنوان موکب مهارت خبر داد.

وی بیان کرد که موکب مهارت در راستای سیاست‌های سازمان بسیج دانشجویی و ذیل طرح «در مدار حبیب» با هدف ارائه خدمات تعمیرات خودرو، تعمیرات موبایل، تعمیرات کالسکه و ویلچر، دوخت لباس و کفش و کیف زائر و دوخت و توزیع پرچم برپا می‌شود.

قوه قضاییه مانع تفسیرقانون علیه داوطلبان آزمون وکالت شود

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای از حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه خواست مانع تفسیر قانون علیه داوطلبان آزمون وکالت به نفع انحصارگران شود.

در این نامه عنوان شده است: همان گونه که مستحضرید و بارها با اشارات مختلف در باب کمبود وکیل، وجود حق الوکاله‌های نجومی و عدم توانایی مردم برای دریافت خدمات حقوقی بر وجود انحصار در حوزه خدمات حقوقی به خصوص وکالت، تاکید کرده‌اید، این حوزه به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین انحصارهای موجود در کشور شناخته می‌شود.

در این نامه مطرح شده است: زمزمه‌هایی وجود دارد که متولیان صنف وکالت و عده‌ای دیگر همچنان با دستاویز قراردادن استدلال های سست و غیرعلمی و نیز تفسیرهای ضد عدالت از قانون به دنبال آن هستند که مقابل رأی مجلس شورای اسلامی که برآیند خواست عمومی مردم است، ایستاده و با ارائه تحلیل‌های غلط خود به اعضای ارشد قوه قضائیه و شورای نگهبان، تفسیر انحصاری و ضد عدالت خود را حاکم کنند. در حالی که سوال اصلی این است که بر فرض تاکید قانون بر نمره، با کدام مستند قانونی و علمی، از واژه «نمره» به درصدهای داوطلبان تعبیر می‌شود؟

در این نامه بیان شده است: متاسفانه امروز به دلیل جانبداری عملی و کلامی این مدیران عالی‌رتبه از انحصار و منافع انحصاری، شرایط به گونه‌‍‌ای رقم خورده که امید جوانان فارغ‌التحصیل مستعد این مرز و بوم برای اشتغال در حال رنگ باختن و انگیزه‌های جریان تحول‌خواه کشور در امر مبارزه با انحصار در حال کم رنگ شدن است.

انگلیس از ملت ایران عذرخواهی کند

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به سایمون شرکلیف سفیر انگلیس تاکید کرد: هرچه زودتر نسبت به اظهارات غلط اخیر خود از مردم کشورمان عذرخواهی کنید و بدانید ما همان ملتی هستیم که دست شما را از غارت نفت خود کوتاه کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: اخیرا در یکی از جلسات خود با اتاق بازرگانی استان شیراز اظهاراتی غلط، خارج از عرف و اخلاق دیپلماتیک بیان کردید که باعث تعجب مردم عزیز ایران اسلامی شده است. شما اشاره کردید که تنفر مردم انگلیس نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دو طرفه است. اگر هم احساس تنفری از سوی مردم انگلیس نسبت به مردم ایران وجود داشته باشد، باید دلیل آن را در دسیسه‌های کثیف همکارانتان در سرویس‌های اطلاعاتی خود جست و جو کنید که این خود نشان از ترس شما نسبت به بیداری ملت‌ها و استقرار خواست ملت‌ها و همچنین ترس از نظام مردم سالار جمهوری اسلامی است.

در این نامه خاطرنشان شده است: به شما توصیه می‌کنیم هر چه زودتر از مردم ایران اسلامی عذرخواهی کرده و به اشتباه خود اعتراف کنید. همچنین بدانید که ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به علت این صحبت های خارج از عرف دیپلماتیک شما که نشان از عدم حسن نیت در کشور پذیرنده است تا اخراج شما از ایران اسلامی از پای نخواهیم نشست.

فرصت همراهی مردم را با روایت‌های مبهم از مذاکرات نسوزانید

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) درباره روند مذاکرات هسته‌ای نامه‌ای خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نوشت.

در بخشی از این نامه آمده است: بی شک «گره نزدن مذاکرات هسته‌ای به زندگی روزمره مردم» راهبردی صحیح بود که از سوی تیم مذاکره ‎کننده ایرانی اتخاذ شد؛ اما نکته قابل تامل، «گره زدن مردم به روایت‌های مبهم و کلی از مذاکرات هسته‌ای» است.

در این نامه مطرح شده است: حال شاید این سئوال مطرح شود که اشکال کار در چیست؟ بی‌اطلاع نگه‌داشتن مردم، راحت‌ترین کار برای رفع تکلیف از خود است تا مذاکرات به زندگی روزمره مردم گره نخورد؛ درحالی که بدترین انتخاب نیز همین است! اشکال کار وقتی عیان می‌شود که تیم مذاکره کننده چه در صورت حصول یک توافق خوب و چه در صورت عدم حصول توافق، توانی را برای همراه کردن افکار عمومی با تصمیم خود نخواهد داشت؛ چرا که با از دست دادن مرجعیت روایت‌گری، مردم از روایت‌های مبهم شما به روایت‌های مجعول رسانه‌های مغرض داخلی و خارجی پناه خواهند برد.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: اکنون تصمیم با خود شما است، یا همچنان مردم را نامحرم بدانید و فرصت همراهی حلقه‌های میانی را بسوزانید، یا با تغییر نگرش دست از محافظه کاری در اطلاع ‎رسانی برداشته و زمینه را برای همراهی افکار عمومی جامعه با خود فراهم کنید. البته این همراهی میسر نخواهد شد، مگر با رعایت خطوط قرمز رهبر انقلاب در مذاکرات که انتظار ما از تیم مذاکره‌ کننده نیز جز این نیست، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای احیای واحدهای اقتصادی

 نشست فعالان دانشجویی با امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی برگزار شد.

در این نشست، صادق مفرد عضو شورای عالی جهاد سازندگی کشور بیان کرد که مقرر شده تا به زودی از ظرفیت بی بدیل دانشگاه‌ها اعم از فعالان و ادوار تشکل‌های دانشجویی، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های جهادی در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال اقتصادی و تولید دانش بنیان استفاده شود.

امضای تفاهم‌نامه‌ برای پیگیری وضعیت دانشگاهیان زندانی غیرعمد

تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد دیه و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها امضا شد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه با هدف پیگیری وضعیت دانشگاهیان زندانی که به دلیل موضوعات جرایم غیرعمد در حبس حضور دارند، امضا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =