آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه معجون بستنی

معجون بستنی یک دسر یا میان وعده پر کالری است که خوردن آن در فصل گرم سال بسیار مناسب است و در عین اینکه گرمای بدن را کاهش می دهد دارای کالری مفید بوده و برای کودکان و نوجوانان مفید است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این نوشته طرز تهیه معجون بستنی بسیار خوشمزه و مفید آموزش داده می شود که البته با توجه به موادی که برای تهیه این معجون ذکر شده، می تواند براساس سلایق افراد اضافه یا حذف شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه کیک کرم کاراملی با جزئیات کامل

طرز تهیه معجون بستنی

مواد لازم برای تهیه ی معجون بستنی تعداد چهار نفر

بستنی نیم کیلو

گردو هشت عدد

پسته صد گرم

عسل چهار قاشق غذا خوری

موز سه عدد

خرما پوست کنده ده عدد

کاکائو به مقدار لازم برای داخل معجون و تزیین

قهوه یک قاشق چای خوری

زنجبیل نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه معجون بستنی خوشمزه

ابتدا بستنی را داخل مخلوط کن ریخته و مقداری موز و خرما پوست کنده و مغزیجات و زنجبیل و پودر قهوه و کمی کاکائو را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن مواد به دلیل اینکه بستنی آب می شود مواد را داخل ظرف های مخصوص که قرار است بریزید ریخته و در فریزر قرار دهید بعد از اینکه مواد سفت شد بیرون آورده و با پشته و موز و کاکائو و گردو تزیین کنید و روی آن عسل بریزید این معجون خانگی بسیار مفید و دارای ارزش غذایی بالایی است و به عنوان یم وعده غذای کامل به شما انرژی می دهد.

خانم های باسلیقه سعی کنند چند مدت یک بار این معجون ها را برای کودکان خود درست کرده تا به رشد آنها کمک کند. اگر برای درست کردن این معجون برخی از مواد مثل کاکائو یکی از مغزیجات یا پودر قهوه هم نداشتید اشکالی ندارد. یک دسر بسیار شیک و مقوی برای مراسم ها و دورهمی هایی که افراد مهمی در آن شرکت کرده اند و دوست دارید از باسلیقه بودن شما خبردار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =