تاج اشتباهات گذشته‌اش را اصلاح نخواهد کرد

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است که تاج در دوره جدید مدیریتی خود نیز هم‌چنان نخواهد توانست اشتباهات گذشته‌اش را اصلاح کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  مصطفی هاشمی‌طبا درباره انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اظهار کرد: پس از تایید صلاحیت آقای تاج توسط مقامات، مجمع فدراسیون فوتبال به او رای داد و دیگر کاری نمی‌توان کرد. من کاری به مسائل شخصی و فردی که علیه آقای تاج است ندارم، اما در دوره مدیریت ایشان، آقای کی‌روش بیشترین اهانت را به ایران و ایرانیان کرد.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب یک زن باعث فراری شدن تاج شد!

او افزود: در ادامه آقای تاج با ویلموتس در شرایطی قرارداد بست. طبق قاعده وقتی یک مربی با یک کشوری قرارداد می‌بنندد، اول آنجا را بررسی می‌کند و بعد قرارداد می‌بنندد. با این حال آقای تاج این قرارداد را در بلژیک امضا کرد که خلاف است، چرا که باید این قرارداد در ایران امضا می‌شد تا قوانین ایران برای آن اعمال شود. آقای تاج وقتی در فدراسیون فوتبال بود، شاید اقدامات خلاف کیفری نداشت اما اقدامات خلاف مدیریتی داشت.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک با انتقاد از اتفاقاتی که در اواخر دوره قبلی ریاست تاج در فدراسیون فوتبال رخ داد، گفت: در بازی با بحرین پرچم ما را هو کردند. در آن جا آن‌قدر شخصیت ملی نداشتیم که اعتراض کنیم. از طرفی ایشان در برنامه تلویزیونی گفت که وزیر دستور داده که ویلموتس سرمربی ایران شود. اگر وزیر دستور داده پس آقای تاج چه کاره است؟ فدراسیون فوتبال نباید دستورات وزیر را اجرا کند. این یعنی ممکن است که دوباره دستوری داده شود و او اجرا کند.

هاشمی‌طبا ادامه داد: یک نکته اصلی دیگر، اساسنامه فدراسیون فوتبال است. من فکر می‌کنم هرکس انتخاب شود، خلاف رخ داده بود، چون وضعیت اساسنامه مشخص نیست. قرار بود این اساسنامه در هیات دولت و مجلس تصویب شود. براساس کدام اساسنامه انتخابات برگزار شد؟ اگر براساس اساسنامه قبلی بوده، باید شرایط آن رعایت شود و اگر اساسنامه فعلی باشد، شرایط خاصی دارد که هنوز تصویب نشده است. قبلا گفته شد که این اساسنامه در دوره آقای احمدی‌نژاد به تصویب هیات دولت رسیده اما این اتفاق نیفتاده بود و هنوز هم رخ نداده است. بنابراین این انتخابات زیر سوال است.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با بازگشت تاج می‌توان امیدوار بود که او اشتباهات گذشته‌اش را تکرار نکند، توضیح داد: به نظرم آقای تاج اصلا نباید می‌آمد. ایشان بیاید که کارهای گذشته را چه کار کند؟ پول ویلموتس هم می‌گویند باید فیفا بدهد در حالی که آن پول سهمیه بندی دارد و طبق قاعده تقسیم‌بندی می‌شود. این‌ها را مقامات ارشد که ادامه فعالیت تاج را تایید کرده‌اند، باید پاسخ دهند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در بین دو کاندیدای دیگر ریاست فدراسیون فوتبال یعنی ماجدی و محمدی، کاندیدایی بود که بهتر از تاج باشد، تصریح کرد: ما جنبه منفی از آن‌ها ندیده بودیم و نمی‌توانیم از پیش قضاوت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1152352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =