اولین نرم افزار گردشگری در سرای نوآوری چالوس رونمایی می‌شود

رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران و مرکز رشد دانشگاه چالوس با بیان اینکه از نرم افزار گردشگری برای اولین بار در سرای نوآوری چالوس رونمایی می‌شود، گفت: اقدامات در راستای توسعه گردشگری استان از طریق تاسیس مدرسه عالی خدمات گردشگری از سوی معاونت سازمان سما در ۶ ماه اخیر انجام شد و تغییر در پلتفرم‌ها بزرگترین افتخار برای سرای نوآوری چالوس است.

محمد جواد تقی پوریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و  رییس سرای نوآوری گردشگری ایران و مرکز رشد دانشگاه چالوس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت ها در سرای نوآوری چالوس گفت: در دو سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس پیگیر برگزاری سرای نوآوری و گردشگری ایران(سنگا) بود که بر اساس نظام موضوعات حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سرای نوآوری و گردشگری به عنوان توسعه اکوسیستم گردشگری در منطقه و به شکل تخصصی در حوزه گردشگری به فعالیت می‌پردازد. در این راستا چندین اقدام در قالب تبیین اکوسیستم‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفت و  ایجاد استارتاپ‌ها و رویدادهای مختلف برای دانشجویان و دانش آموزان در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

رییس سرای نوآوری گردشگری ایران و مرکز رشد دانشگاه چالوس ادامه داد: تاکنون با نهادهای مختلف از جمله سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، کمیته امداد (ره) انجمن‌های بازاریابی نظام مهندسی، انجمن طبیعت‌گردی و انجمن کارآفرینی استان از سوی شهرداری، استانداری و ... تعاملات متعدد انجام شد که در این راستا اولین استارتاپ‌ها با عنوان استارتاپ ذهن بزرگ و استارتاپ دانش آموزی «تی تی» برگزار شده است.

رونمایی از نرم افزار گردشگری در سرای نوآوری چالوس

تقی پوریان تاکید کرد: یکی از اقدامات مرکز رشد و مراکز نوآوری تعامل با شرکت‌های دانش بنیان است هم کنون ۱۴ هسته فناور مستقر در مرکز رشد و سرای نوآوری و دو شرکت دانش بنیان و یک شرکت خلاق به فعالیت می‌پردازد و در هفته آینده  از نرم افزارهای گردشگری رونمایی می‌‍شود.

توانمندسازی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی

رییس سرای نوآوری گردشگری ایران و مرکز رشد دانشگاه چالوس گفت: در مراکز رشد و فناوری توانمندسازی در قالب دوره‌های کوچک برگزار می‌شود. برای مثال در اسفند سالجاری دوره‌های نظام مهندسی استان برگزار شد و دانشجویان رشته های عمران و معماری بجای مطالعه مسائل به شکل تئوری تمامی نکات را به شکل عملی آموخته و در اسفند۱۴۰۰   استارتاپ انرژی پاک برگزار شد.

به گفته وی در این اقدام بر اساس ایده‌ دانشجویان مدل کسب و کار و چگونگی جذب مشتری آموزش داده می‌شود. ایده‌های مربوط به دانشجویی پذیرفته و هم اکنون در سرای نوآوری مستقر هستند.

تغییر در پلتفرم‌ها بزرگترین افتخار برای سرای نوآوری چالوس است

تقی پوریان در پاسخ به این سوال که استقبال دانشجویان از سراهای نوآوری و خلاق چگونه است؟ گفت: شناسایی اولویت‌های گردشگری  از سوی مسئولان همچون فرمانداری، شهرداری و ... اهمیت داشته و برخورد علمی با این مسایل مورد توجه است. برای مثال در گذشته برای استان مازندران بسیاری از طرح‌ها در قالب بوم گردی بود و یک خانه قدیمی را به خانه سنتی تبدیل کرده و نام آن را بوم گردی می‌گذاشتند. در این شرایط جلسات در قالب شورای اشتغال و گردشگری در استانداری و فرمانداری، سراهای نوآوری و مراکز رشد و در کنار آن مدرسه عالی خدمات گردشگری از سوی معاونت سما مجوز اخذ کرده و در ۶ ماه اخیر فعالیت‌ها انجام شده است و تغییر نگاه‌ها در پلتفرم‌ها کمتر از یکسال اخیر بزرگترین افتخار برای سرای نوآوری چالوس است.

وی درباره اشتغال دانشجویان افزود: باید در جلسات شورای گردشگری به جای شورای اشتغال مطرح شود، چون چالوس و مازندران مجاور تهران هستند و در زمینه گردشگری حوزه های مختلف همچون گردشگری کشاورزی، گردشگری ورزشی، گردشگری تفریحی، گردشگری هوشمند، گردشگری اقتصادی  و ....  مطرح است و همین اقدامات برای دانشگاه و بخش دولتی به عنوان پایلوت برای توسعه دیگر نقاط گردشگری می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =