ثروت‌های ملی یمن تحت پوشش مذاکرات صلح غارت می‌شود / زندگی مردم  پس‌ از آتش‌بس تغییری نکرده است

یوسف الحاضری با بیان اینکه گزارش‌ها و اخبار تهیه شده توسط فرستاده سازمان ملل مملو از دروغ است، اظهار کرد: همانطور که مذاکرات صلح فلسطین بی‌نتیجه بوده، در مورد یمن هم آنها فقط به دنبال منافع متجاوزان هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با وجود گذشت چند ماه از آتش‌بس موقت در یمن و پیگیری روند توافق صلح که در سوئد انجام شد، هنوز تغییر محسوسی در شرایط زندگی مردم این کشور به وجود نیامده و علیرغم وعده‌هایی که پس از توافق مذکور داده شد، شرایط بهداشتی و معیشتی مردم با مشکلات جدی روبرو است. به نظر می‌رسد تحولات مهم بین المللی به ویژه جنگ اوکراین موجب غفلت و به فراموشی سپردن اوضاع بسیار فاجعه بار مردم یمن شده است. همه این موارد موجب شده که برخی تحلیلگران آتش‌بس موقت در یمن را صرفا راهکاری برای خروج آبرومندانه عربستان از این باتلاق بدانند. در هیمن راستا، مصاحبه‌ای با دکتر «یوسف الحاضری» -تحلیلگر سیاسی اهل یمن- با هدف ارزیابی پیشرفت روند مذاکرات صلح و اوضاع معیشتی و بهداشتی یمن انجام شد.

این تحلیلگر یمنی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات صلح اظهار کرد: در واقع تاکنون هیچ اقدام واقعی در راستای صلح در یمن رخ نداده و با وجود گذشت بیش از 5 ماه از آغاز آتش بس موقت ما شاهد تحولی در این زمینه نبوده‌ایم. از نظر دکتر الحاضری، دلیل این امر رویکرد بسیار منفی سازمان ملل و فرستاده آن به مسائل و مشکلات یمن است. به گفته وی، گزارش‌ها و اخبار تهیه شده توسط فرستاده سازمان ملل مملو از دروغ بوده و همانطور که همه می‌دانند هدف آنها کمک به متجاوزان است.

ایشان در مورد وضعیت بهداشتی و معیشتی مردم پس از آتش‌بس تصریح کرد: متاسفانه وضعیت مردم یمن همچنان مانند قبل از آتش بس موقت است؛ حقوق‌ مردم پرداخت نمی‌شود، محاصره شدید و خفقان‌آوری وجود دارد، ثروت‌های ملی غارت‌ می‌شوند و شرایط فاجعه‌بار انسانی در این کشور حاکم است و همه این‌ها در مقابل سکوت شرم‌آور سازمان ملل رخ می‌دهد

دکتر الحاضری در مورد نتایج احتمالی مذاکرات صلح و میزان تاثیرگذاری آن بر سرنوشت یمنی‌ها گفت: سازمان ملل و کشورهای متجاوز قصد دارند از طریق گفتگوهای دروغین درباره صلح وارد یمن شوند. وی با بیان اینکه همان شیوه‌ای که در فلسطین اجرا شده در یمن نیز در حال اجراست، اذعان کرد: آنها فقط به دنبال مذاکرات بدون نتیجه در یمن هستند و همزمان در حالی که مناطق جنوب و شرق یمن را تحت کنترل خود دارند، ثروت‌های ملی این مناطق را به غارت می‌برند.

این تحلیلگر یمنی در انتها تاکید کرد: مذاکرات صلح تنها یک پوشش برای پیشبرد اهداف متجاوزان یمن است و هر بار که زمان آتش بس به پایان می‌رسد یک بار دیگر تمدید می‌شود؛ همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سازمان ملل و فرستاده‌اش به خواب عمیق فرو رفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =