قالیباف: امیدواریم با یک برنامه ریزی بتوانیم مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «در مسیر بوشهر به تنگستان از حجم خسارات وارده به نخیلات استان از سیل اخیر آگاه شده است» افزود: امیدواریم با یک برنامه ریزی بتوانیم مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز وارد فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه شد و مورد استقبال استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: دستاوردها و پیشرفت‌های صنایع دفاعی باید به بخش مردمی منتقل شود

در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی که مسئولان ۴ کمیسیون کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، عمران، صنایع و معادن و انرژی حضور دارند از ۵ پروژه بزرگ ملی به‌صورت میدانی شامل شرکت نفت گوره در شمال استان، سد بزرگ دالکی دشتستان پروژه ملی راه‌آهن بوشهر شیراز یکی از پروژه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی و پروژه سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی بازدید می‌کنند.

حضور در کنگره یکصد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری سردار بزرگ مبارزه با استعمار در شهر دلوار تنگستان از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر است.

بازدید از بنادر، اسکله‌ها، پالایشگاه، پروژه‌های عمرانی و صنعتی و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرا برخی طرح‌های اصلی استان از دیگر اهداف قالیباف، رئیس مجلس به استان بوشهر است.

محمد باقر قالیباف ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریور) در جلسه بررسی و رفع موانع اجرای طرح راه آهن بوشهر به شیراز در تنگستان اظهار کرد: مجوز تامین مالی طرح راه آهن بوشهر به شیراز از طریق تهاتر نفت که همه موافقت‌های آن گرفته شده است باید با یک حرکت جهادی به مرحله اجرایی برسد.

وی  اظهار داشت: با جلب تهاتر نفتی می‌توانیم وضعیت بهتری را در تکمیل طرح راه آهن بوشهر به شیراز شاهد باشیم.

وی افزود: مجموعه حاکمیت در برنامه هفتم با یک هماهنگی موضوعات زیرساختی و معیشتی را دنبال می‌کند. در حوزه توسعه عمرانی و زیرساختی باید به موضوعات دقیق و حساب شده نگاه کرد و با یک برنامه اصولی زیرساخت‌ها را در مکان‌های استراتژیک و حیاتی توسعه داد.

رئیس قوه مقننه با بیان این‌که «سرعت انتقال بار در کشور اکنون به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ کیلومتر است» گفت: این یک مشکل اساسی است که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد.

قالیباف با اشاره به این‌که «در مسیر بوشهر به تنگستان از حجم خسارات وارده به نخیلات استان از سیل اخیر آگاه شده است» افزود: امیدواریم با یک برنامه ریزی بتوانیم مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.

وی گفت: وضعیت بیمارستانی و درمانی استان یک عقب ماندگی دارد که باید برای بهبود آن چاره اندیشی کرد.

پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با وجود گذشت ۱۵ سال کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به هزینه ۴۰ هزار میلیارد تومانی، همچنان در انتظار تامین اعتبار است.

راه‌آهن شیراز - بوشهر دارای ۴۵۰ کیلومتر طول است که در ۱۱ قطعه تعریف شده است و طی سال‌های گذشته به خاطر تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز روند کندی داشته است.

از این ۱۱ قطعه، دو قطعه از سمت شیراز به طول ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه ۱۱ که به بوشهر متصل می‌شود، به طول ۴۰ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با وجود وعده‌های متعدد مسئولان دولت‌های سابق و فعلی، روند تکمیل راه‌آهن بوشهر - شیراز همچنان کند و نزدیک به صفر است و پاسخگوی انتظارات مردم از این طرح مهم و ملی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =