نحوه محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی اعلام شد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منظور از سابقه تحصیلی و نحوه محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی را برای داوطلبان کنکور اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ درباره اینکه سابقه تحصیلی چیست و نمره کل سابقه تحصیلی چگونه محاسبه می‌شود، اعلام کرد: سابقه تحصیلی هر داوطلب میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و دروس تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا ۶-۳-۳) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است.

این امتحانات باید مطابق اصول سنجش و اندازه گیری، به طور استاندارد، کیفی، تشریحی و امن مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش توسط بخش سنجش وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف برگزار شوند.

از این رو سهم نمره سابقه تحصیلی در آزمون سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط بر اساس نمرات پایه دوازدهم، در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) خواهد بود.

در خصوص داوطلبین فارغ التحصیل نظام قدیم آموزشی از سال ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش دانشگاهی ایجاد و ملاک عمل خواهد بود.

همچنین درباره اینکه داوطلبان فارغ التحصیل سال ۱۴۰۱ و قبل از آن، چند بار می‌توانند نسبت به ترمیم سوابق تحصیلی خود اقدام کنند و اینکه آیا محدودیتی در زمینه ترمیم سابقه تحصیلی وجود دارد عنوان کرده است: ضوابط اجرایی مربوط به این مصوبه از جمله مفاد ایجاد سابقه تحصیلی (یا ترمیم آن) و تعداد دفعات تکرار آن به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.

همچنین درباره وضعیت داوطلبینی که در نظام آموزشی قبلی تحصیل کرده و یا متقاضیانی که از شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان در آزمون سراسری شرکت می‌کنند در این مصوبه چگونه پیش بینی شده، اعلام کرده است: ضوابط اجرایی مربوط به نحوه اعمال میزان تأثیر سوابق تحصیلی برای پایه‌های مختلف تحصیلی در نظام آموزشی ۳-۳-۶ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی و متقاضیان از شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان، پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش تا پایان شهریورماه به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1152499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =