صالحی امیری:‌ تلاش کردم از حاشیه پرهیز کنم

رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: من چند کار اساسی را در دوران مدیریتم دنبال کردم. اول اینکه ورزش ایران بی‌ثباتی و حاشیه دیده بود و تلاش کردم ثبات را در ورزش قهرمانی ایجاد و از حاشیه پرهیز کنم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سیدرضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد خود در دوره حضورش به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: روز اول که کارم را آغاز کردم، اصحاب رسانه را تکریم کردم و روز آخر هم این کار را انجام می‌دهم. برای مدیران عزیز همین رهنمود را دارم که اگر بناست ورزش در متن جامعه جاری باشد، رسانه حلقه این اتصال است. من در مدت حضورم خوشبختانه عملکرد سازمان و رئیس را تدوین کردم و آن را در قالب کتابی منتشر خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

کاراته به المپیک ۲۰۲۸ بازمی‌گردد؟

وی ادامه داد: من چند کار اساسی را در دوران مدیریتم دنبال کردم. اول اینکه ورزش ایران بی‌ثباتی و حاشیه دیده بود و تلاش کردم ثبات را در ورزش قهرمانی ایجاد و از حاشیه پرهیز کنم. از این رو ستاد عالی بازی‌ها را به ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل دادیم و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم در کنار این ستاد بودند. نکته دوم این بود که تلاش کردم دو ساحت را در ورزش ایران تقویت کنم. ساحت اول، مادی و تلاش برای رسیدن به سکوست و ساحت دوم مرام پهلوانی، اخلاقی و معرفتی. در ۱۷۰۰ روز تلاش کردم ساحت دوم و چهره فرهنگی ورزش قهرمانی را تقویت کنم.

صالحی امیری افزود: نکته سوم بردن ورزش در متن جامعه بود. ورزش قهرمانی باعث نشاط ملی می‌شود. ما نیازمند رسانه‌ها بودیم که کمک کنند و تا حدودی اتفاق افتاد. نکته آخر این است که تلاش کردیم مرجعیت کمیته را در سطح بین‌المللی ارتقا بدهیم، فدراسیون‌های جهانی و شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک، ما را به رسمیت بشناسند و از مدعیان آسیا، کشورهای اسلامی و المپیک هستیم. من باور دارم که در المپیک پاریس نتایج خوبی خواهیم گرفت. زیرساخت‌های آن فراهم شده است و اکنون هم بهترین ارتباط را با کمیته بین‌المللی المپیک داریم.

صالحی امیری راجع به بودجه کمیته ملی المپیک گفت: ما بودجه را از ۳۰ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد رساندیم که باید در پایان دوره چهار ساله به هزار میلیارد برسد و در این صورت می‌توانیم مدعی باشیم که  می‌توانیم نیازهای ضروری فدراسیون‌ها را فراهم کنیم.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در مورد دیگر اقدامات کمیته ملی المپیک گفت: از ظرفیت نخبگان در بیشتر کمیسیون‌ها استفاده کردیم که اتاق فکر ما بودند. موزه ورزش را ایجاد کردیم تا نشان بدهیم ورزش ایران تبار دارد. تاریخ شفاهی را تدوین کردیم و خدمات رایگان به فدراسیون‌ها دادیم، چون حق نداریم با فدراسیون‌ها معامله کنیم.

صالحی امیری در مورد اینکه خسروی وفا اعلام کرده که از وجودش در کمیته ملی المپیک استفاده می‌کند، تأکید کرد: خسروی وفا شخصیت ممتازی است و شخصاً معتقد بودم حضورش می‌تواند مسیر را ادامه دهد. شش بار به او مراجعه و خواهش کردم ثبت‌نام کند. به این  کمیته خوش‌بین هستم. من به خسروی وفا تعهد اخلاقی دارم و تجارب پنج ساله را بدون منت در اختیار او و هیئت اجرایی جدید می‌گذارم. البته روزی اظهار رضایت می‌کنم که ببینم قهرمان‌ها در المپیک پاریس می‌درخشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =