پرداخت «وام فرزندآوری» در انتظار دریافت پاسخ از سازمان «نظام وظیفه»

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن پرداخت وام فرزندآوری به مردان مشروط به استعلام وضعیت خدمت شده است، گفت: ولی سازمان نظام وظیفه هنوز پاسخی نداده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید یامین پور در صفحه توییتر خود نوشت:«طبق ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه، پرداخت وام مشروط به استعلام وضعیت خدمت است؛ سالها است وام ازدواج، از این شرط مستثنی شده است. با ابلاغ قانون جوانی جمعیت بانک‌ها در خصوص وام فرزندآوری بلاتکلیف‌اند. بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن این وام هم شده، ولی سازمان نظام وظیفه هنوز پاسخی نداده است.»

بیشتر بخوانید:

حذف شرط کارت پایان خدمت برای پرداخت وام فرزندآوری

وی در توییت دیگری افزود:«ان شاءالله که سازمان نظام وظیفه هرچه زودتر وام فرزندآوری را هم از شرط استعلام وضعیت خدمت وظیفه مستثنی کند. اما از نمایندگان محترم مجلس استدعا دارم با هدف تسهیل ازدواج و فرزندآوری، قانون خدمت وظیفه عمومی را مورد بازنگری قرار دهند.»

ماه گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، ارائه تسهیلات بانکی از جمله «وام فرزندآوری» به مردان مشروط به «استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی» آنها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =