لاغری/ راهکار کاهش وزن به روش چینی‌ها

فرهنگ غربی این هنر باستانی را پذیرفته است که نه تنها به دلیل زیبایی ظریف، تقارن و استفاده از رنگ بلکه به دلیل توانایی آن در جذب تغییرات مثبت از طریق آرایش آگاهانه محیط خود ارزش دارد بنابراین، آیا فنگ‌شویی می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فنگ‌شویی که ریشه در فلسفه تائوئیسم «چی» یا نیروی حیات دارد، به معنای تعادل باد و آب است. تمرکز اصلی آن حفظ جریان «چی» (انرژی) با متعادل کردن انرژی‌های یین زنانه و یانگ مردانه است. باگوا ابزار اصلی در فنگ‌شویی است که نقشه‌ای ارائه می‌دهد که بر اساس آن می‌توان یک محیط هماهنگ با توجه به نتایج مورد نظر خود  ایجاد کرد. باگوا شامل هشت ربع است که در اطراف یک هشت ضلعی قرار گرفته‌اند که یکی در وسط قرار دارد و در مجموع ۹ ربع دارد.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ ۶ راهکار موثر برای کاهش وزن فرزندان

هر ربع با یین یا یانگ، یک عنصر، یک قسمت بدن، یک رنگ و یک جنبه از طبیعت مرتبط است. فنگ‌شویی توصیه می‌کند که همه ربع‌ها باید به‌طور مساوی متعادل باشند. تاکید شدید بر یک یا چند ناحیه بر روی قسمت‌های دیگر تأثیر و منجر به عدم تعادل می‌شود که ممکن است اثرات ناخواسته یا انسداد را به همراه داشته باشد.

طرفداران بر این باورند که استفاده صحیح از فنگ‌شویی می‌تواند به افراد در جذب هر تغییری که می‌خواهند کمک کند.

موقعیت مرکزی باگوا بر سلامت تمرکز دارد بنابراین فنگ‌شویی چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

انجمن بین‌المللی فنگ‌شویی (IFSG) توصیه می‌کند برای کنترل هوس غذایی در بشقاب‌های مربعی غذا بخورید. از آنجایی که دایره‌ها نشان‌دهنده کنجکاوی و مربع‌ها نشان‌دهنده رضایت هستند، ظروف غذاخوری مربعی شکل می‌تواند به شما کمک کند زودتر احساس رضایت کنید.

فنگ‌شویی خانه شاد می‌گوید که رنگ بشقاب‌های شما نیز اهمیت دارد. رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد اشتها را تحریک می‌کنند و این توضیح می‌دهد که چرا اکثر فست‌فودها در برندسازی از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، آبی و سیاه ممکن است به شما کمک کند کمتر غذا بخورید.

کن لاوهر، کارشناس فنگ‌شویی توصیه می‌کند که وعده‌های غذایی را در بشقاب‌های آبی روی یک سفره مشکی سرو کنید تا به شما کمک کند سریعتر احساس سیری کنید.

مکان درب ورودی شما نیز می‌تواند به کاهش هوس‌ها کمک کند اگر اولین چیزی که مشاهده می‌کنید آشپزخانه است، به احتمال زیاد مستقیماً به سمت آن می‌روید.

از دری که به آشپزخانه باز نمی‌شود وارد شوید. اگر نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، یک شی که حواس‌تان را پرت می‌کند مانند یک گیاه بزرگ در یک ظرف رنگارنگ یا آثار هنری چشم‌نواز را روی دیوار مقابل در خط دیدتان قرار دهید تا نگاهتان را از آشپزخانه دور کند.

در نهایت، انجمن بین‌المللی فنگ‌شویی پیشنهاد می‌کند برای کاهش وزن با فنگ‌شویی، به هم ریختگی را پاک کنید. با نگه داشتن چیزهای قدیمی به بدن و ذهن خود می‌گویید که برای تغییر آماده نیستید.

فضایی در ربع شرقی خانه خود ایجاد کنید هر گونه اجسام سنگین یا متراکم را از این بخش بردارید و اشیا و تصاویری که اهداف کاهش وزن شما را منعکس می‌کند به آنجا اضافه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =