آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه دسر موز و انبه

دسر موز و انبه از انواع دسرهای میوه‌ای است که به دلیل داشتن انبه و موز در ترکیباتش بسیار خوش طعم و خوشبوست و دستور تهیه آسانی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دسرها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. در این میان دسرهای میوه‌ای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوش‌طعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر موز و انبه یکی از انواع دسرهای میوه‌ای است که برای تهیه آن از موز، انبه، بیسکوییت، بستنی و... استفاده می‌شود. این دسر خوشمزه روش تهیه بسیار آسانی دارد و به دلیل داشتن انبه و موز دارای طعم و بوی دلچسبی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر موز و انبه همراه با نکات مهم و فوت فن‌های مربوط به تهیه این دسر خوشمزه تقدیم به شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه معجون بستنی

مواد لازم برای تهیه دسر موز و انبه

موز: ۲ عدد
انبه: ۱ عدد
شیر: یک و نیم لیوان
بستنی وانیلی: نصف لیوان
بیسکوییت پتی پور: ۱۰ عدد
کره آب شده: ۱ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به بیسکوییت پتی پور

بیسکوییت پتی پور ازجمله محصولاتی است که برای تهیه انواع دسر و چیز کیک از آن استفاده می‌شود و به دو صورت وانیلی و کاکائویی در بازار موجود است. برای تهیه این دسر می‌توانید به جای بیسکوییت پتی پور از بیسکوییت مادر هم استفاده کنید.

موز

موز ازجمله میوه‌های محبوب در سراسر دنیاست که خواص بی‌نظیری دارد. این میوه خوشمزه و محبوب دارای مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین B و C، منیزیم، مس، منگنز، کربوهیدرات، پروتئین و... است. موز همچنین برای تقویت دستگاه گوارش، تقویت کلیه‌ها، تقویت بینایی، تقویت استخوان‌ها و حفظ سلامت قلب مفید است و به کاهش وزن در افرادی که رژیم غذایی دارند، کمک می‌کند. موز دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است و تاثیرات مثبتی روی تمرینات ورزشی دارد. موز همچنین یک میان وعده مقوی و انرژی‌زاست و می‌تواند تا چند ساعت انرژی لازم برای فعالیت‌های بدنی را فراهم کند.

برای تهیه دسر موز و انبه بهتر است از موزهای لهیده و سیاه شده استفاده کنید که اتفاقا خواص بیشتری نسبت به موز کال و سالم دارند؛ بنابراین موزهای لهیده و سیاه را دور نریزید و برای تهیه دسر و یا شیرموز از آن‌ها استفاده کنید.

نکات مربوط به انبه

انبه یکی از میوه‌های گرمسیری محسوب می‌شود که بسیار خوشمزه، مغذی و سرشار از خاصیت است. انبه دارای ویتامین A، C، E، B و سرشار از منیزیم، پتاسیم، فسفر، اسید فولیک و روی است. این میوه برای جلوگیری از سرطان، سم زدایی بدن، مبارزه با دیابت، رفع اختلالات گوارشی و اختلال کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن و پایین آوردن سطح کلسترول خون بسیار مفید است و یک گزینه مناسب برای درمان گرمازدگی است. هنگام خرید انبه حتما به این نکته توجه داشته باشید که انبه پوست یک‌نواخت داشته باشد. پوست انبه رسیده کمی چین و چروک دارد و وقتی آن را فشار می‌دهید، نرم است. اگر روی پوست انبه لکه‌های سبز تیره را مشاهده کردید، به این معناست که به‌خوبی نرسیده و کمی کال است؛ همچنین انبه تازه بوی شیرین و معطری دارد.

طرز تهیه دسر موز و انبه

۱ ـ برای شروع کار ابتدا موزها را پوست بگیرید و بعد خرد کنید. موزهای خرد شده را داخل یک ظرف در بسته بریزید و به مدت نیم ساعت داخل فریزر بگذارید.
۲ ـ انبه را پوست بگیرید و بعد خرد کنید. تکه‌های خرد شده انبه را هم داخل ظرف در بسته بریزید و آن را به مدت نیم ساعت داخل فریزر بگذارید.
۳ ـ بیسکوییت‌ها را آسیاب کنید؛ سپس کره آب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود و آن را کنار بگذارید.
۴ ـ موز و انبه یخ زده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس بستنی وانیلی و شیر سرد را به پارچ اضافه کنید و با دور تند بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
۵ ـ لیوان‌های مخصوص دسر را آماده کنید. مقداری از مایه دسر را داخل لیوان بریزید؛ سپس دو قاشق از بیسکوییت پودر شده را روی لایه دسر بریزید و بعد دوباره مایه دسر را روی بیسکوییت‌ها بریزید. این کار را لایه به لایه ادامه بدهید تا لیوان دسر پر شود. در آخر روی دسر را با شکلات چیپسی تزیین کنید. حالا دسر خوشمزه و ساده شما آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو

انتهای پیام/

کد خبر: 1152678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =