تخصیص ۵ درصد از درآمد مدارس سما به مناطق محروم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه براساس مصوبه بودجه امسال، ۵ درصد از درآمدهای مدارس خود را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صرف توسعه مدارس در مناطق محروم می‌کند تا بتواند با الگوگیری از مدارس موفق کشور به آموزش و تربیت دانش‌آموزان در این مناطق بپردازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) که  با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس و جمعی از مدیران و روسای مراکز کمیته امداد در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: ما به عنوان پیروان نبی مکرم اسلام باید از ایشان که اسوه حسنه برای بشریت هستند، تبعیت داشته باشیم. در میان مردم بودن یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بود و ایشان اوج تعاملات اجتماعی را با مردم در کوچه و بازار داشتند. از اینرو دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دو نهاد مردمی باید در میان مردم بوده و از آلام آنها اطلاع داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تفاوت ماهیت دانشگاه در دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوره کنونی، اظهار داشت: قبل از انقلاب دانشگاه‌های برج عاجی و نخبگانی در حاشیه بودند که تزریق مدرنیته در جامعه ایرانی را پیاده‌سازی می‌کردند، اما انقلاب اسلامی دانشگاه را به متن جامعه آورد و علم و فناوری را به منزله رهایی مردم از جهالتی که دنیا و آخر مردم را ویران می‌کند، گسترش داد و جوانان را به علم و دانش مسلح کرد. هدف انقلاب اسلامی عمارت و آبادانی زمین و رفاه و آسایش مردم در بعد مادی و عبادت و عبودیّت خداوند متعال در بُعد معنوی است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: تا کنون چند جلسه مهم با مجموعه کمیته امداد در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و افتخار می‌کنیم که بتوانیم از محرومان و جوانان با استعداد حمایت کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به راه‌اندازی «مدارس سعادت» در کنار مدارس سما کرده است. نخستین مدرسه سعادت در شهر زابل و با ثبت‌نام۴۰ دانش‌آموز راه‌اندازی شد.

 طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی براساس مصوبه بودجه امسال، ۵ درصد از درآمدهای مدارس خود را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صرف توسعه مدارس در مناطق محروم می‌کند تا بتواند با الگوگیری از مدارس موفق کشور به آموزش و تربیت دانش‌آموزان در این مناطق بپردازد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با قدردانی از تلاش‌های طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  تلاش ما این است که جامعه هدف کمیته امداد در چرخه توانمندسازی، کار و فعالیت قرار بگیرند. بحمدالله در سال گذشته بیش از ۷۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و اکنون ۵۴۶ مددجو معلم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز با دانشگاه آزاد اسلامی به امضا می‌رسد مکمل تفاهم‌نامه قبل است که با دید وسیع‌تری تنظیم شده تا بتوانیم از ظرفیت‌های استثنایی این دانشگاه در عرصه‌های مختلف به ویژه مهارت‌آموزی و اشتغال مددجویان استفاده کنیم.

لازم به ذکر است تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور همکاری و مشارکت در زمینه های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، ارتقای مهارت‌های متناسب با نیاز بازار و با کیفیت، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی و امور رفاهی، تبادل اطلاعات و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود با توجه به اهداف، تعهدات و امکانات طرفین مددجویان مورد حمایت کمیته امداد در چارچوب ظرفیت ها و ضوابط طرفین به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری، افزایش عدالت آموزشی، توسعه کمّی و کیفی خدمات به گروه های مخاطب با تأکید بر دانشجویان کم‌بضاعت و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال برای مددجویان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =