علائم نگران کننده سلامت روان کودک

در طی فرایند رشد و بزرگ شدن کودکان فراز نشیب های زیادی برایتان به‌وجود می آید که با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه میتوانید با آن مقابله کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  کاملاً طبیعی است که هنگام بزرگ کردن کودک تان، با فراز و نشیب هایی روبرو باشید؛ اما از طرفی هم بعنوان والدین باید علائم هشدار دهنده را به یاد داشته باشید که اگر بیش از چند هفته ادامه داشته باشند، بهتر است از کمک حرفه ای استفاده کنید؛ چرا که گاهی اوقات ممکن است نشانه‌ای از یک اختلال روانی باشد و فقط یک متخصص می ‌تواند تشخیص دهد که دقیقاً چه اتفاقی برای کودک شما افتاده است؛ اما در هر صورت باید از قبل نشانه ها و علائمی که ممکن است خطرناک باشند را به یاد بسپارید که در این قسمت این علائم را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دلیل ترس کودک از تاریکی

خشم و تغییر حالت روحی

خشم و تغییراتِ روحی یا عصبانیت بدون هیچ دلیلی، گاهی اوقات همراه با تپش قلب و تنفس تند اتفاق می افتد و می تواند علامت یک بیماری ذهنی باشد که باید آن را پیگیری کرد.

اهمیت ندادن به ظاهر شخصی

اگر کودک شما هرگز به ظاهر خود اهمیت نمی دهد و تمیز نیست، بدانید که این اتفاق غیر طبیعی است. در واقع کودک تان نباید ظاهر و تمیزی اش را نادیده بگیرد و همیشه شلخته به نظر برسد.

دوری از دوستان و خانواده

دوری کردن از تعاملات اجتماعی و خانواده می‌ تواند علامتی منفی در کودک باشد. اگر متوجه شدید که او در مدرسه بهترین دوستانش را نادیده می‌ گیرد، حتما با متخصص صحبت کنید و دلیل را پیدا کنید.

انجام ندادن کارهایی که قبلا از آن لذت می برد

یکی دیگر از علائمی که نشان می دهد کودک از لحاظ عاطفی و احساسی دچار مشکل شده، این است که کارها و بازی هایی که قبلا انجام می داد و به آنها عادت داشت را دیگر انجام نمی دهد و برایش لذتی ندارد؛ حتی غذا هایی که قبلا دوست داشت را نمی خورد.

افزایش رفتار پرخطر

دعوا کردن، وارد شدن به ورزش های خیلی سنگین و نادیده گرفتن مدرسه جزء رفتار های پرخطر است که اگر در کودک خود مشاهده کردید، حتماً باید از طریق متخصص آن را پیگیری کنید.

سر درد و دل درد مداوم

مشکلاتِ ذهنی ممکن است گاها خود را با درد نشان دهند. اگر کودک تان مدام از سر درد، دل درد، حالت تهوع و دیگر درد های جسمی گله و شکایت می کند، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که شاید مشکل از اضطراب و افسردگی باشد.

تغییر در عادات خواب و غذا

ممکن است کودک تان با خوردن و خوابیدن مشکل داشته باشد. اگر این الگو ها به سمت بدتر شدن تغییر کنند و برای مدت طولانی منفی بمانند، نباید آن را نادیده بگیرید؛ البته در کل کودکان با مشکلات خوابیدن در طول زندگی مواجه می‌ شوند؛ اما اختلالات ذهنی هم می تواند عاملی برای این اتفاق باشد که در هر صورت باید پیگیری شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =