تلاش وزارت بهداشت برای نزدیک کردن تعرفه پزشکان بخش دولتی به خصوصی

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تلاش ها بر این است تعرفه های پزشکان را به بخش خصوصی نزدیک کنیم تا انگیزه پزشکان برای فعالیت در مراکز درمانی دولتی بالا برود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید کریمی افزود: وزارت بهداشت به دنبال افزایش انگیزه پزشکان برای فعالیت در مراکز درمانی-بهداشتی بخش دولتی می باشد و در همین رابطه امسال فعالیت های خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

اعلام جزئیات ملاک تعیین سهمیه جذب پرستاران در آزمون پیش‌رو

این مسوول گفت: رویکرد وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افزایش ماندگاری پزشکان در مراکز درمانی دولتی، ضمن حمایت و تقویت از مراکز درمانی بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: تلاش ها بر این است تعرفه های پزشکان را به بخش خصوصی نزدیک کنیم تا انگیزه پزشکان برای فعالیت در مراکز درمانی دولتی بالا برود.

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در همین راستا سقفی نیز که در سال ۹۵ موجب محدود شدن درآمدهای اختصاصی بیمارستان های دولتی می شد نیز امسال با مصوبه هیات دولت اصلاح شد.

این مسوول گفت: حمایت های خوبی برای فعالیت دیگر اعضای کادر درمان از جمله پرستاران نیز تدارک دیده شده و به زودی عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت این است تا شهروندان با هر توان مالی بتوانند به خدمات درمانی دسترسی مناسب داشته باشند.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستان های دولتی قزوین نسبت به میانگین کشوری پایین است و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم،افزود: پروژه های بزرگی برای رفع این مشکل تعریف شده که از جمله آنها می توان به بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین اشاره کرد که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور بودجه مناسبی برای تکمیل آن درنظر گرفته شده و تلاش می کنیم به اجرای این طرح سرعت ببخشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افزود: در همین راستا ساختمان جدیدی برای انتقال بیمارستان اعصاب و روان قزوین در نظر گرفته شده و تجهیزات لازم برای آن نیز از سوی وزارت بهداشت پیش بینی شده و در اختیار این استان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

کد خبر: 1152885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =