لزوم پرهیز زائرین ایرانی از گرفتار شدن در حاشیه سازی احتمالی برخی جریان‌های خاص عراقی

با وجود آمادگی کامل عراق و اشتیاق مردم این کشور برای پذیرایی از زائرین ایرانی، این احتمال وجود دارد که طرفداران جریان‌های خاصی در عراق قصد داشته باشند با طراحی یک سناریوی از پیش تعیین شده زائرین ایرانی را درگیر حاشیه کرده و با فیلمبرداری از موقعیت‌های مذکور اهداف خاصی را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، چند سالی است که حضور میلیونی شیعیان جهان در ایام اربعین و میزبانی بی‌نظیر عراقی‌ها توجه جهانیان و البته دشمنان شیعیان را به خود معطوف کرده است. برخی کشورهای منطقه و جهان که چشم دیدن وحدت شیعیان را ندارند، در تلاش هستند تا به هر نحوی شده مانع این گردهمایی میلیونی بشوند. آنچه که بیش از همه دشمنان را آزار می‌دهد، حضور خیل عظیم ایرانیان مشتاق زیارت در کشور عراق و به تصویر کشیدن شعار «ایران و العراق لا یمکن الفراق» است.

امسال نیز برآوردها نشان می‌دهد که چند میلیون ایرانی بعد از دو سال چشم انتظاری راهی عتبات مقدسه عراق شده و در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. اگرچه به نظر می‌رسد که در هفته‌های اخیر فتنه‌انگیزی‌های زیادی برای مخدوش کردن این صحنه وحدت شیعیان انجام شده، اما به نظر می‌رسد که دشمنان توفیق چندانی نداشته‌اند. با هوشمندی و تدبیر به موقع مراجع و متنفذین عراق، توطئه بر هم زدن این گردهمایی و نمایش قدرت شیعیان در کمترین زمان ممکن خنثی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر امنیت و ثبات کامل در عراق برقرار شده و شهرهای زیارتی نجف و کربلا از آمادگی کامل برای پذیرایی زائرین اربعین به ویژه ایرانی‌ها برخوردارند. اگرچه به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی در ایام اربعین به وجود بیاید اما لازم است زائرین ایرانی باید با هوشمندی کامل از گرفتار شدن در برخی حاشیه‌های احتمالی پرهیز کنند. ممکن است افراد و جریان‌هایی در عراق مترصد حاشیه‌سازی و متشنج کردن فضای اربعین و بهره‌ از آن باشند.

این احتمال وجود دارد که طرفداران جریان‌های خاصی در عراق قصد داشته باشند با طراحی یک سناریوی از پیش تعیین شده زائرین ایرانی را درگیر حاشیه کرده و با فیلمبرداری از موقعیت‌های مذکور اهداف خاصی را پیگیری کنند. بر این اساس بهتر است زائرین ایران با سعه صدر کامل تمام توجه خود را معطوف معنویات نموده و حتی در صورت مشاهده توهین از سوی افراد معلوم الحال، از درگیری و ماندن در چنین صحنه‌هایی پرهیز کنند.

باید توجه داشت که صرف حضور میلیونی در ایام اربعین بهترین صحنه برای به تصویر کشیدن وحدت شیعیان است و به شدن باید از بحث‌های و اظهار نظر در خصوص مسائل داخلی عراق و ارائه تحلیل‌های سیاسی اجتناب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =