تهدید دوباره اردوغان به یونان

رجب طیب اردوغان بار دیگر یونان را هدف انتقاد و تهدید قرار داد و باز هم گفت که یونان از نظر سیاسی، اقتصادی یا نظامی همتای آنکارا نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از نشست کابینه بار دیگر گفت: "می‌خواهم نکاتی  را در مورد یونان که اخیراً آزار و اذیت و بی‌ادبی خود را نسبت به کشور ما افزایش داده است، یادآوری کنم. یونان در سطح ما نیست، زیرا از نظر سیاسی، اقتصادی یا نظامی با ما برابر نیست.

بیشتر بخوانید:

ترکیه یونان را تهدید به حمله کرد

رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها بین کشورش و یونان، به آتن اخطار داد که زیاده‌روی نکند و هشدار داد که ترکیه وقتی زمان مناسب برسد هر کاری را که لازم باشد انجام خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به وقایع تاریخی مربوط به ساحل ازمیر ترکیه و خارج ساختن نیروهای یونانی از آنجا توسط نیروهای ترکیه ای در یک قرن پیش بیان داشت: "یونان، به تاریخ نگاه کن، به گذشته نگاه کن، اگر زیاده روی کنی، بهای آن سنگین خواهد بود. ازمیر را به خاطر داشته باش."

این در حالی است که اتحادیه اروپا به تازگی به تهدیدهای چند روز پیش اردوغان نسبت به یونان واکنش نشان داده و از این بابت ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس اعلام منابع وزارت دفاع ملی ترکیه، یونان در هشت ماه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱۰۰ بار حریم هوایی و آب های سرزمینی ترکیه را نقض کرده است.

ترکیه که بیش از ۷۰ سال عضو ناتو بوده، به شکایت از اقدامات تحریک آمیز و لفاظی های مکرر یونان در منطقه در ماه‌های اخیر، از جمله مسلح سازی جزایری در نزدیکی ساحل ترکیه که بر اساس یک معاهده غیرنظامی شده‌اند، پرداخته و گفته است که هدف از چنین اقداماتی بی اثر کردن تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت این کشور به نفع صلح است.

اردوغان همچنین گفت که از روز سه شنبه یک تور سه روزه سفر به منطقه بالکان شامل بوسنی و هرزگوین، صربستان و کرواسی را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: ما به عنوان ترکیه نماینده صلح، آرامش، توسعه و برابری در این منطقه‌ای که اخیراً شاهد افزایش تنش ها بوده هستیم و به عمل به وظایف خود ادامه می‌دهیم. بالکان برای ترکیه نه تنها به دلایل سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی، بلکه به دلیل پیوندهای تاریخی، فرهنگی و انسانی با این منطقه در اولویت قرار دارد.

اردوغان همچنین به ابراز همبستگی با پاکستان، در پی کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ نفر و به بار آمدن خرابی در زمین‌های کشاورزی، آوارگی میلیون‌ها نفر و تخریب زیرساخت‌ها در این کشور در اثر سیل پرداخته و گفت: ما نمی‌توانیم در برابر این مشکل که مسبب مشکلات بسیار (دیگری) می‌شود، بی‌تفاوت بمانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =