درخشش ۳ دانشگاه‌ ایرانی در جهان با بهترین نسبت استاد به دانشجو

دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تهران و ارومیه در بین برترین دانشگاه‌ها با بهترین نسبت استاد به دانشجو قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نسبت دانشجو به استاد یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت آموزش است که پایین بودن این نسبت می‌تواند سبب ایجاد روابط نزدیک بین استادان و دانشجویان شود. به این معنا که دانشجویان بازخوردهای سریع‌تری در مورد مقالات و تکالیف خودشان دریافت کنند و همچنین می‌توانند در بحث‌های تعاملی و سمینارها مشارکت بیشتری داشته باشند.

جدول زیر نشان‌دهنده ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه نسبت دانشجو به استاد است:

رتبه جهانی نام دانشگاه نسبت استاد به دانشجو
۱ دانشکده پزشکی نیپون ژاپن ۰.۹
۱ دانشکده پزشکی دانشگاه سنت ماریانا ژاپن  ۰.۹
۱ دانشکده پزشکی دانشگاه جیکی ژاپن ۰.۹
۴ دانشگاه علوم و بهداشت اورگان آمریکا ۱
۵ دانشگاه پزشکی کانسای ژاپن ۱.۲
۶ دانشگاه پزشکی دوکیو ژآپن ۱.۳
۷ دانشگاه پزشکی سایتاما ژاپن ۱.۵
۸ دانشگاه پزشکی توکیو ۱.۷
۹ دانشگاه شوا ژاپن ۱.۹
۱۰ مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا آمریکا ۲.۱

آشنایی با برترین دانشگاه‌هایی که بهترین نسبت دانشجو به استاد را در جهان دارند، به داوطلبان نشان می‌دهد که کدام دانشگاه‌ها می‌توانند بهترین موقعیت را برای ارائه آموزش فراهم کنند. در ادامه پنج دانشگاه برتر در نسبت دانشجو به استاد معرفی می‌شوند.

دانشکده پزشکی نیپون در ژاپن، قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی خصوصی در توکیو است که در سال ۱۸۷۶ تاسیس شد. دومین دانشگاه جهان بر اساس رتبه‌بندی نسبت استاد به دانشجو، دانشکده پزشکی دانشگاه سنت ماریانا ژاپن است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شد. سنت ماریانا تنها دانشگاه پزشکی ژاپن است که وابسته به کلیسای کاتولیک روم و مبتنی بر اخلاق مسیحی است.

دانشگاه دیگری که مشترکا با دانشکده‌های پزشکی نیپون و سنت ماریانا در رتبه نخست جهانی قرار گرفته، دانشکده پزشکی دانشگاه جیکی است. جیکی دارای بیمارستان ۲ هزار و ۷۰۰ تختی است و یکی از بزرگترین سیستم‌های بیمارستان آموزشی کشور ژاپن به حساب می‌آید. این دانشگاه دارای برنامه‌های تبادل بین‌المللی با کینگز کالج لندن و دانشگاه لیدز است.

دانشگاه علوم و بهداشت اورگان چهارمین دانشگاهی است که کمترین نسبت دانشجو به استاد را دارد. این دانشگاه آمریکایی در سال 1887 در اورگان تاسیس شد. پنجمین دانشگاه برتر در زمینه نسبت دانشجو به استاد، دانشگاه پزشکی کانسای در شهر موریگوچی ژاپن است. این کالج در سال 1928 به عنوان کالج پزشکی زنان اوزاکا تاسیس شد.

حضور دانشگاه‌های ایرانی در بین برترین دانشگاه‌ها با بهترین نسبت استاد به دانشجو

بررسی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان با کمترین نسبت دانشجو به استاد، بیانگر حضور سه دانشگاه ایرانی در این فهرست است:

رتبه کشوری رتبه جهانی نام دانشگاه نسبت دانشجو به استاد
۱ ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳.۶
۲ ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی تهران ۶.۴
۳ ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ۷.۴

دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شاخص نسبت دانشجو به استاد رتبه نخست کشوری و رتبه 23 جهانی را دارد. در این دانشگاه به ازای هر استاد، حدود 3 نفر دانشجو وجود دارند. به همین دلیل، استادان می‌توانند تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های دانشجویان داشته باشند. دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ارومیه هم در رتبه‌های دوم و سوم کشوری قرار گرفته‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1152996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =