۱۰ هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت ۱۰ هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد اسلامی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفتاد و یکمین گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: بعد از دوسال تعطیلی دانشگاه‌ها به علت کرونا، این گردهمایی لازم و ضروری بود.

وی درباره اهداف این گردهمایی بیان کرد:  هم افزایی، تعامل، سیاست گذاری فرهنگی اهداف کلی این نشست است که علاوه بر آن مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها باید با رویکرد جدید فرهنگی وزارت علوم آشنا شوند.

اسلامی  افزود: جهاد تبیین و روایت گری پیشرفت، از اولویت‌های فرهنگی کشور است، در نتیجه وزارت علوم می‌کوشد این دو موضوع در هفتاد و یکمین گردهمایی به درستی تبیین شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار انجمن علمی، ۳۴ اتحادیه دانشگاهی، ۷ هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و مهدویت، ۳ هزار و ۴۰۰ نشریه علمی- فرهنگی و ۴ اتحادیه دانشجویی در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: حمایت از فعالیت تشکل‌های دانشجویی-دانشگاهی از اولویت‌های جدی و جدید معاونت فرهنگی وزارت علوم‌ است. همچنین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها جزو اسناد بالا دستی برای تدوین اهداف و سیاست‌های معاونت فرهنگی تلقی می‌شود.

دریافت هزینه از تشکل‌های دانشجویی خلاف قانون است

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این مراسم اظهار کرد:  معاونت فرهنگی‌ تنها معاونتی در وزارت علوم است که صمیمی ترین ارتباط را با دانشجویان دارد.

وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت علوم، سنگ صبور و مشاور دانشجویان بوده و وظیفه خطیری در آینده دانشجویان دارد.

کلانتری تصریح کرد: شاید برخی از دانشجویان با اکراه، اجبار و ترس از غیبت سرکلاس درس حاضر شوند؛ اما در حوزه فرهنگی از سر ذوق و شوق فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی حلقه‌های میانی جامعه هستند. پس باید مورد حمایت وزارتخانه قرار خواهند گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: به تازگی شنیده‌ام که برخی دانشگاه‌ها از تشکل‌های دانشجویی برای انجام فعالیت فرهنگی هزینه دریافت می‌کنند. در حالی که دانشگاه برای دانشجویان بوده و این اقدام خلاف قانون است و با مدیران آن برخورد خواهد شد.

کلانتری عنوان کرد: معاونان فرهنگی یا مدیران فرهنگی، روابط عمومی رئیس دانشگاه نیستند و نباید برای جلب رضایت آنها و مطرح کردن مسئولان، فعالیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =