اشتباهات رایج و مخرب مراقبت از گیاهان آپارتمانی

اگر شما در منزل از گیاهان آپارتمانی نگهداری میکنید اما با اصول درست مراقبت از گیاه آشنا نیستید , این اشتباهات ممکن است به گیاهتان آسیب برساند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گاهی اوقات شما فکر می کنید که قصد و نیت خوبی دارید و همه کارها را درست انجام دادید اما نتیجه بدی می گیرید ؛ که احتمالا دچار اشتباهی شده اید. شاید اطلاعاتی که شما در مورد مراقبت از گیاه دارید، اطلاعات اصولی و دقیقی نباشد؛ بنابراین در این قسمت اشتباهات مراقبتی را به شما معرفی می کنیم که برای گیاه اصلا خوب نیست.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم درباره نگهداری از گیاه بنجامین در خانه

درست زهکشی نمیکنید

بسیاری از افراد یک لایه سنگ در گلدان می چینند و فکر می کنند که میزان زهکشی را افزایش می دهد اما همیشه هم این گونه نیست. متخصصان اعلام کرده اند که آبی که به صورت دستی به گیاه می دهید ، از خاک پایین می آید و اضافه آن خیلی راحت از منافذ گلدان بیرون می زند . هنگامی که سنگ کف گلدان می چینید و یک لایه خاک دیگر اضافه می کنید، آب به جای اینکه از زیر گلدان پایین بیاید، به کناره ها می رود و ممکن است باعث پوسیده شدن ریشه ها شود.

به گیاهتان استرس وارد می کنید

هنگامی که گیاه جدیدی به خانه می آورید، باید جای آن را تنظیم کنید زیرا او تحت تغییر زیادی از لحاظ محیطی قرار گرفته و این تغییر باعث می شود که تمام سیستم هایش توقف کنند و دیگر کار نکنند و در نتیجه گیاه به یک حالت قرنطینه وارد می شود و انرژی را در خودش نگه می دارد تا بتواند به محیط جدید عادت کند. این پروسه باعث می شود که میزان رشد کاهش پیدا کند و برگ ها بریزند.

پس استرس به خودتان و گیاه وارد نکنید و با آب دادن زیاد، کود دادن یا جابجایی زیاد گیاهان را اذیت نکنید. فقط به میزانی که لازم است به آن آب بدهید و کمی تنهایش بگذارید، مطمئنا به زودی به محیط عادت می کند.

میزان آب دادن را رعایت نمیکنید

بعضی از افراد فکر می کنند که هر چه قدر به گیاه بیشتر آب بدهند، برای آن بهتر است اما نباید این کار را بکنید. بهتر است با توجه به نوع گیاهی که دارید به آن آب بدهید و حتماً قبل از آب دادن؛ چک کنید که خاک گیاه خیس نباشد.

قطعاً گیاه نباید خیلی بیش از حد آب بخورد. از طرفی نباید کم تر از حد نیاز هم به آن آب بدهید . پس مراقب باشید که حد تعادل را رعایت کنید. معمولا از جایی که گل تان را خریداری می کنید؛ می توانید میزان آبدهی را هم بپرسید.

به کوتاه کردن شاخ و برگ های اضافه دقت نمی کنید

بعضی از افراد گیاه را می خرند و فقط به آن آب می دهند اما دیگر به فکر هرس کردن گیاه نیستتد . هرس کردن گیاهان نکته بسیار مهمی است. باید شاخ و برگ های اضافی را از لابلای آن سبک کنید تا شکوفه و گل های های جدید سریع تر بیرون بزند.

اندازه گلدان مناسب گیاهتان را نمیدانید

بعضی از گلدان ها به شدت زیبا هستند اما سایز مناسبی برای گل شما ندارند . پس بهتر است که حتماً از یک گلدان با سایز و شکل مناسب برای گل خود استفاده کنید و حتما سلامت آن را در نظر بگیرید.

از آفتاب کمک نمی گیرید

شما باید اجازه دهید که نور آفتاب به اندازه کافی به گیاه شما بتابد تا بتواند رشد خوبی داشته باشد . البته بعضی از گیاهان ترجیح می دهند که در معرض نور جانبی خورشید قرار بگیرند. پس حتما این موضوع را با توجه به نوع گل خود رعایت کنید اما خانه شما باید تا حد لازم نور خورشید را دریافت کند.

از هر نوع مایع و آب استفاده می کنید

بعضی ها فکر می کنند می توانند هر نوع آبی را به گیاه بدهند اما بهتر است دقت کنید که بعضی از آب ها حاوی فلوراید، کلر یا نمک هستند که به گیاه آسیب وارد می کنند. پس باید آبی که به گیاه می دهید دقت داشته باشید و حتماً از آب تمیز و خالص استفاده کنید که حاوی این گونه مواد نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =