چرا در ماشین لباسشویی باز نمی‌شود؟

ماشین های لباسشویی طوری طراحی شده‌اند که درب پس از تنظیم برنامه، به طور خودکار قفل می‌شود. با این حال ممکن است پس از مدتی قفل دستگاه دچار ایراد شده، باز نشود. در این مقاله به رایج‌ترین دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی پرداخته‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از نشدن درب لباسشویی پس از عملیات شستشو به هیچ وجه پدیده خوشایندی نیست. زیرا لباس‌ها پس از شستشو اگر مدتی در لباسشویی بمانند بوی بدی می‌گیرند و حتی احتمال کپک زدن هم وجود دارد. در این صورت ممکن است دستگاه خراب شده و برای تعمیر آن نیازمند استفاده از خدمات یک مرکز تعمیر لباسشویی پاکشوما یا هر برند دیگری باشید. برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم، باید ابتدا به علل بروز این مشکل بپردازیم. در ادامه این علل مورد اشاره قرار گرفته است:

بیشتر بخوانید:

اقداماتی که باعث کوتاه شدن عمر ماشین لباسشویی می‌شود

آب لباسشویی به طور کامل از دستگاه تخلیه نشده است.
قفل درب دستگاه خراب شده است.
دستگیره درب لباسشویی شکسته یا خراب شده است.
لولای درب دستگاه پوسیده و خراب شده است.
ممکن است قفل حرارتی دستگاه خراب شده و ایراد پیدا کرده باشد.
سوئیچ فشار دستگاه دچار خرابی شده یا در سیستم فشار انسداد ایجاد شده باشد. 
ممکن است گرمای بیش از اندازه باعث قفل شدن درب دستگاه شود.
ممکن است قفل کودک لباسشویی فعال شده باشد که در این حالت درب دستگاه قفل می‌شود. 
بروز خرابی و اختلال در هیدروسنسور نیز می‌تواند باعث قفل شدن درب لباسشویی شود.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی با چه راهکارهایی رفع می‌شود؟

در این قسمت به بررسی راهکارهایی پرداخته‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها قفل درب لباسشویی را باز کنید. ابتدا به نحوه باز کردن قفل دستی لباسشویی می‌پردازیم.

ابتدا دستگاه را خاموش کرده و کابل آن را پریز بکشید.

به مدت ۵ دقیقه منتظر بمانید و پس از آن دسته درب را به طرف بیرون بکشید. اگر درب باز نشد مرحله بعد را انجام دهید.

در مرحله سوم، با کف دستتان به دسته درب ضربه‌ای بزنید تا قفل درب اندکی شل شود. نکته مهم در این مورد آن است که نباید ضربه خیلی محکم باشد که باعث آسیب دیدن دسته و خود درب شود. 

در مرحله بعد یک نخ محکم را به دور درب و در شیار آن حلقه کنید. طول نخ باید حدودا ۲۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد. پس از پیچاندن نخ به دور درب، انتهای آن را گره بزنید. 

پس از بستن نخ به دور درب، گره را با دست گرفته و نخ را به طرف خودتان بکشید تا قفل لباسشویی باز شود. این کار باید با احتیاط انجام شود و آن را تا وقتی ادامه دهید که صدای باز شدن درب را بشنوید. همزمان با این عمل، قفل درب را از درون شکاف آن خارج می‌کنید. 

باز کردن قفل دیجیتال لباسشویی

در این قسمت نحوه باز کردن قفل دیجیتال در لباسشویی‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در واقع در این قسمت قصد داریم به تکمیل پاسخ به این پرسش بپردازیم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

در ابتدای کار باید دکمه مکث (PAUSE) یا شروع (START) را فشار دهید. ممکن است با فشردن این دکمه‌ها قفل دیجیتال درب باز شود.

در مرحله دوم لازم است دستگاه را خاموش کرده و کابل آن را از پریز برق جدا کنید. سپس لازم است ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. پس از آن مجددا دستگیره را گرفته و درب را بکشید. ممکن است در این حالت قفل باز شود.

یک پیچ‌گوشتی دو سو را تهیه کنید و آن به داخل شیار در پایین قاب دستگاه فرو کنید و سعی کنید قاب را بیرون بکشید. توصیه می‌شود این کار را در طرف چپ قاب انجام دهید.

در مرحله بعد با نیروی دست، دسته پیچ‌گوشتی را به طرف بالا فشار دهید تا پنل دستگاه از بدنه آن خارج شود. این کار باید با احتیاط انجام شده تا پانل شکسته یا خم نشود.

در این مرحله لازم است زبانه پلاستیکی کوچک که به بیرون درآمده است را چند سانتی‌متری به طرف پایین بکشید. همزمان هم درب را به طرف بیرون باز کنید. با انجام این مراحل می‌توانید قفل دیجیتال دستگاه را باز کنید. اما اگر در انجام این مراحل دچار مشکل هستید، حتما از خدمات یک مرکز معتبر سرویس و تعمیرات لباسشویی استفاده کنید. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1153059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =