بسترهای لازم برای ارائه امکانات رفاهی و خوابگاهی در دانشگاه‌ها فراهم شده است/ تعامل دانشگاه و صنعت، عامل شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: ا سال گذشته تنها یک هزار و ۲۹۶ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور وجود داشت که امروز این آمار به یک هزار و ۶۰۰ خوابگاه رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بسترهای لازم هم برای ارائه آموزش و امکانات رفاهی و خوابگاهی در دانشگاه‌ها فراهم شده تا دانشجویان با مشکل و مواجه نشوند.

وی از افزایش تجهیزات، زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که با توجه به بودجه‌های در اختیار و منابعی که از طریق خیرین به دست می‌آوریم، تجهیزات، زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان را افزایش دهیم.

داداش پور افزود: تا سال گذشته تنها یک هزار و ۲۹۶ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور وجود داشت که امروز این آمار به یک هزار و ۶۰۰ خوابگاه رسیده و امید است با تلاش دانشگاه‌ها، حمایت سازمان برنامه و بودجه و همت خیرین، در یک برنامه پنج ساله خوابگاه‌های مورد نیاز دانشجویان در دانشگاه احداث شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه جوامع به ویژه در شهرهای دور از مرکز، گفت: دانشگاه‌ها عامل پیشرفت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و اگر متولیان مراکز آموزش عالی به نقش خود واقف باشند با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق می‌توانند منشأ اثر برکات زیادی باشند و در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردم ایفای نقش کنند.

او ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت را زمینه‌ساز اشتغال جوانان جویای کار و نیز خود اتکایی مالی دانشگاه‌های صنعتی دانست و گفت: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعه‌ای در دنیای دانایی محور محسوب می‌شوند و ثمره تعامل این دو نهاد، شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تغییر در نگرش‌ها نیازمند گذر زمان و روند تدریجی است و اگر مراکز علمی وآموزشی نتوانند درخصوص تغییر سبک زندگی دانشجویان گامی بردارند، چالش‌های جدی شکل خواهد گرفت.

اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با تأسیس در سال ۵۷ اکنون به یکی از دانشگاه‌های برتر ملی و بین‌المللی تبدیل شده است. دانشگاه محقق اردبیلی با ۹ دانشکده، ۴۰۰ عضو هیئت علمی و ۳۱۸ کارمند، پذیرای ۱۲ هزار دانشجوست. از این تعداد دانشجویان ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۳ هزار نفر کارشناسی ارشد و ۷۵۰ نفر نیز در دوره دکتری تحصیل می‌کنند.

وی از کسب رتبه ممتاز دانشگاه محقق اردبیلی در جمع ۲۵ دانشگاه برتر خبر داد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۱۰ مجله علمی پژوهشی است که ۷ مجله دارای رتبه‌های کشوری و استانی است.

چمنی بیان کرد: تمام دانشجویان مانند فرزندان ما هستند و به عنوان یک خانواده زیر چتر نهاد علمی و مراکز دانشگاهی حضور خواهیم یافت تا بتوانیم بعد از ۲ سال و ۲ ماه تعطیلی دانشگاه‌ها فضای مناسبی را برای حضور قشر مهم جامعه در دانشگاه‌ها فراهم آوریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =