هزینه خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بصورت استانی تعیین می‌شود/ امکان استفاده از خوابگاه‌های متاهلی در تمام مقاطع تحصیلی

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استفاده از خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه آزاد اسلامی منحصر به دانشجویان مقطع خاصی نیست و تفکیکی در این زمینه تا امروز وجود ندارد و هر دانشجوی متاهلی که حائز شرایط باشد، امکان استفاده از خوابگاه‌های متاهلی را خواهد داشت.

مهران صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تکذیب برخی نرخنامه‌های منتشر شده در خصوص خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جداولی که با عنوان نرخ قیمت گذاری خوابگاه‌های دانشگاه آزاد در برخی سایت‌ها اعلام شده است صحیح نیست. تعیین قیمت خوابگاه‌ها در دانشگاه آزاد طبق آیین نامه جامع سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت استانی و در کمیته‌های مشخص برای واحدهای مرکز استان و واحدهای تابعه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر قیمت گذاری این خوابگاه‌ها به صورا استانی افزود: بخش نامه مشخصی برای تعیین نرخ نامه خوابگاه‌های دانشگاه آزاد وجود دارد که در آن مشخص شده کمیته‌های سرای دانشجویی استان، با در نظر گرفتن درجه بندی خوابگاه‌ها، قیمت گذاری و تعیین نرخ را انجام می‌دهند. تعیین قیمت خوابگاه‌های وزارت علوم به شکل عدد ثابت کشوری است اما در دانشگاه آزاد اینگونه نیست و در هر استان با توجه به شرایط آن متفاوت است.

صلواتی با اشاره به بخی از شاخص‌های تعیین قیمت خوابگاه‌ها اضافه کرد: در استان‌ها تعیین شده است تا قیمت گذاری خوابگاه‌ها، حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از هزینه مهمان‌سراهای آن شهر نیز ارزان‌تر باشد. در نرخ گذاری خوابگاه‌ها، به غیر از درجه بندی هر خوابگاه، شاخص‌های دیگری مانند محرومیت شهر و استان، فاصله تا مرکز استان و موارد دیگری نیز در این قیمت گذاری لحاظ می‌شود.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس بند ۴ ماده ۲ آیین نامه جامع سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، تعیین میزان اجاره بهای سرای دانشجویی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی در شورای معاونین فرهنگی و دانشجویی استان طرح و در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

وی در خصوص توجه دانشگاه آزاد نسبت به فراهم کردن خوابگاه‌های متاهلی گفت: در بعضی از واحدهای خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه آزاد دایر است و سیاست گذاری به سمتی است که در حال برنامه ریزی برای تغییر قسمتی از خوابگاه‌های معمولی به خوابگاه‌های متاهلی هستیم. همزمان در حال رایزنی با وزارت علوم و تلاش برای کسب بودجه لازم برای این تغییر کاربری هستیم.

صلواتی با تاکید بر نیاز به بهسازی و تغییر کاربری برخی از خوابگاه‌های دانشجویی مازاد به خوابگاه‌های متاهلی اظهار کرد: خوابگاه‌های دانشجویی معمولا دارای یک آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مشترک بیرون خوابگاهی است در حالی که برای خوابگاه‌های متاهلی همه این‌ها باید درون یک سوییت به صورت مجزا وجود داشته باشد که این تغییر کاربری و بهسازی نیازمند جذب بودجه است.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: استفاده از خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه آزاد اسلامی منحصر به دانشجویان مقطع خاصی نیست و تفکیکی در این زمینه تا امروز وجود ندارد و هر دانشجوی متاهلی که حائز شرایط باشد، امکان استفاده از خوابگاه‌های متاهلی را خواهد داشت.

۵۴ هزار نفر ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

وی با اشاره به ظرفیت موجود خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گفت: در حدود ۵۴ هزار نفر ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد است که تا پیش از کرونا بیش از ۲۰ هزار ظرفیت خالی و مازاد در آن‌ها وجود داشته است. البته در ایام کرونا تنها دانشجویان علوم پزشکی به خوابگاه دسترسی داتشند و برای آمار جدید منتظر بررسی درخواست‌ها در ترم جاری خواهیم بود تا آمار دقیق‌تر و به روز تری ارائه کنیم.

صلواتی با تشریح نحوه ارائه درخوات دانشجویان برای استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی اضافه کرد: دانشجویان متقاضی خوابگاه‌ها امکان ارائه درخواست خود را از طریق سایت آموزشیار دارند و میزان درخواست‌ها هم برای ما به صورت کلی و هم برای هر واحد به صورت اختصاصی قابلیت بررسی و پایش دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =