قیمت بلیت سینما کاهش یافت؟

دبیر شورای صنفی نمایش از شناور شدن قیمت بلیت سینماها خبر داد که مسئولین ذیربط در چند روزِ هفته، مجازند نیم‌بها بلیت صادر کنند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همایون اسعدیان به عنوان دبیر شورای صنفی نمایش اعلام کرده که طرح قیمت شناور برای بلیت‌های سینماها از روز 19 شهریورماه اجرا می‌شود. 

این سینماگر درباره جزئیات این طرح می‌گوید: تمام سینماهای کشور مجازند به جز روزهای سه‌شنبه که بلیت سینماها از گذشته نیم‌بها فروخته می‌شد، بر اساس آنچه در شورای صنفی نمایش تعیین شده قیمت بلیت فیلم‌ها را در سانس‌های مختلف تغییر دهند.

"در این طرح سقف قیمت بلیت همچنان همان 45 هزار تومان باقی می‌ماند. به این ترتیب سینماهای سراسر کشور مجازند از روز شنبه سانس‌های اول و دوم خود را که معمولا در ساعت‌های 11 و 13 هستند به قیمت نیم‌بها عرضه کنند: سینماهای مدرن 22500 تومان، سینماهای ممتاز 17500 تومان و سینماهای درجه یک 12500 تومان.

چهار سانس بعدی که معمولاً در ساعت‌های زوج یا فرد بعدازظهر تا شب هستند مثل 15، 17،19 و 21 به دو بخش تقسیم می‌شود و سینمادارها می‌توانند دو سانس را در سینماهای مدرن با قیمت 35 هزار تومان، در سینماهای ممتاز با قیمت 25 هزار تومان و سینماهای درجه یک با قیمت 20 هزار تومان عرضه کنند.

بلیت دو سانس دیگر را هم می‌توانند با همان قیمت فعلی عرضه کنند یعنی در سینماهای مدرن 45000 تومان، در سینماهای ممتاز با قیمت 35 هزار تومان و در سینماهای درجه یک با قیمت 25 هزار تومان."

او همچنین تأکید کرده‌ است: مدیران سینما بر اساس موقعیت جغرافیایی سینما و با توجه به تقاضای مشتریان خود که ساعت‌های پیک را متغیر می‌کند، خودشان تصمیم می‌گیرند که بلیت با قیمت بالاتر را در کدام ساعت و سانس عرضه کنند. این مسئله از این جهت به عهده سینمادار گذاشته شده که ساعت پیک مخاطب در یک سینما مثل «آزادی» ممکن است ساعت 9 شب باشد اما در سینمای میدان انقلاب ساعت پنج عصر؛ به همین دلیل مدیر یک سینما، به طور مثال سینمای مدرن با توجه به موقعیت سینما و مخاطب خود تصمیم خواهد گرفت که بلیت با قیمت 45 هزار تومان را در چه سانسی بفروشد.

دبیر شورای صنفی نمایش همچنین درباره روزهای پنجشنبه و جمعه گفته است:  قیمت شناور بلیت در روزهای پنجشنبه و جمعه که معمولاً مخاطبان سینما بیشترند نیز اعمال خواهد شد و فقط روزهای سه‌شنبه اجرا نمی‌شود. این طرح به مدت سه ماه به طور موقت از روز شنبه آینده شروع می‌شود اما فکر می‌کنم ادامه‌دار باشد چون احتمالاً باعث افزایش مخاطب خواهد شد. 

اسعدیان در خصوص سانس‌های صبحِ سینماها که در حال حاضر عمدتاً با تعطیلی مواجهند ابراز امیدواری کرده که با اجرای این طرح دوباره سانس‌های صبح سینماها فعال شود. 

بنابراین با اجرای این سیاست به تعبیر همایون اسعدیان با شناور شدن قیمت بلیت سینما علاقمندان به هنرهفتم ارزانتر از گذشته می‌توانند بیننده پرده نقره‌ای باشند.

همچنین به گفته وی روز 21 شهریور همزمان با روز ملی سینما بلیت سینماها نیم‌بها خواهد بود و در آن روز طرح بلیت شناور اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =