خدمت‌رسانی نیروهای هلال احمر به زائران پاکستانی

مسئول تیم هلال احمر مستقر در پایانه مرزی ریمدان گفت: نیروهای هلال احمر با تمام توان خود از ابتدای ورود زائران تا زمانی که از شهرستان خارج می شوند؛ در حال خدمت رسانی هستند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز ارچچریمدان، آرش حسین پور در حاشیه خدمت رسانی نیروهای هلال احمر به زائران پاکستانی، اظهار کرد: نیروهای هلال احمر با تمام توان خود از ابتدای ورود زائران تا زمانی که از شهرستان خارج می شوند؛ در حال خدمت رسانی هستند.

بیشتر بخوانید:

تمهیدات هلال احمر برای ایام اربعین / 30 مرکز درمانی در عراق راه‌اندازی می‌شود

مسئول تیم هلال احمر مستقر در پایانه مرزی ریمدان گفت: اعضای تیم اعزامی جهت انجام خدمات به این پایانه شامل نیروهای هلال احمر شهرستان چابهار و همچنین نیروهای داوطلب خانه هلال شهرستان دشتیاری هستند.

مسئول تیم هلال احمر مستقر در پایانه مرزی ریمدان افزود: اعضای ثابت مستقر در پایانه شامل ۱۲ نفر بوده که به صورت مستمر و شبانه روزی در محل استقرار دارند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم تیم امداد و نجات عملیات نجات و رهاسازی در تصادفات جاده ای است که با توجه به فاصله ۱۲۰ کیلومتری پایانه تا شهر چابهار به فاصله هر ۵۰ کیلومتری یک خودروی امداد و نجات مجهز به بسته هیدرولیک مستقر شده تا در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان جهت امداد به محل حادثه برسند.

حسین پور افزود: به صورت کلی تعداد ۳۰ نفر در شبانه روز در حال خدمت رسانی به زائرین عزیز هستند.

مسئول تیم هلال احمر مستقر در پایانه مرزی ریمدان تاکید کرد: خدمات ارائه شده از جانب تیم هلال احمر از درب ورودی پایانه آغاز و تا زمان خروج آنان از پایانه ادامه دارد به گونه ای که در ابتدای ورود زائران تست غربالگری کرونا و تب سنجی صورت می گیرد.

وی افزود: در ادامه نیز تیم پشتیبانی امدادی و درمان سر پایی در صورت وقوع حادثه خدمات مورد نیاز را انجام می دهند.

حسین پور تصریح کرد: تعدادی صندلی چرخ دار نیز جهت خدمت رسانی به زائرانی که توان حرکتی کمتری دارند جهت جابه جایی تا اتوبوس ها محیا شده و نیروهای هلال احمر این عزیزان را از هنگام ورود به خاک ایران تا زمان سوار شدن به اتوبوس ها همراهی می کنند.

مسئول تیم هلال احمر مستقر در پایانه مرزی ریمدان گفت: اقلام استقرار اضطراری نیز فراهم شده که در صورت نیاز مانند نیاز به اسکان زائرین و ... برپا می شود.

وی افزود: خدمات پزشکی از جمله تست قند خون. فشار خون و ... نیز در صورت درخواست زائران به آنان ارائه می شود.

حسین پور تصریح کرد: با توجه به نیاز آموزش همگانی و وظایفی که در این زمینه به هلال احمر محول شده، در زمان هایی که پیک حضور زائرین کمتر است کارگاه های آموزشی خود امدادی و دگر امدادی برای موکب داران و حتی زائرین به زبان برگزار می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1153221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =