هزینه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی چگونه تعیین می‌شود؟/ نرخ اجاره بها در هر استان متفاوت است

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل و مجزا از نرخ‌نامه وزارت علوم تعیین می‌شود و شرایطی مانند فاصله خوابگاه از واحد، امکانات رفاهی و خدماتی، میزان محرومیت شهر، استان و موارد دیگر، در تعیین هزینه خوابگاه‌های دانشگاه آزاد در هر استان موثر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان غیر بومی دانشگاه‌ها در هر نیمسال تحصیلی، برای مدیریت هزینه‌ها و فراهم کردن محل اسکان خود در شهر محل تحصیل، درخواست استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی را دارند. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی و پراکندگی زیاد در تمام استان‌ها، بیشترین متقاضی تخصیص خوابگاه‌ها در کشور را دارد. در روزهای اخیر جداول مختلفی با عنوان نرخ‌نامه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در فضای مجازی منتشر شده بود.

مهران صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تکذیب جداول منتشر شده، تعیین شرایط و نرخ اجاره بهای استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در هر استان را از وظایف کمیته‌های استانی دانست که بر اساس بررسی شاخصه‌های تعیین شده به شکل مجزا در هر استان تعیین می‌شود.

سیاست گذاری کلان امور سراهای دانشجویی، پیشنهاد پیگیری برای تجهیز سرای دانشجویی و رفع نواقص آن، تصمیم گیری به عنوان مرجع حل و فصل نهایی مشکلات اجتماعی دانشجویان در داخل سرای دانشجویی، تصمیم گیری در خصوص دانشجویان متقاضی استفاده از سرای دانشجویی در سنوات غیر مجاز از وظایف کمیته‌های استانی است.

از دیگر وظایف این کمیته‌ها در راستای تعیین قیمت خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی، بررسی نیازهای تاسیساتی و سایر امکانات رفاهی سرای دانشجویی، پیشنهاد اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سرای دانشجویی به شورای فرهنگی واحد، برنامه ریزی برای اسکان مهمانان نوروزی و بررسی گزارش تخلفات در سراهای دانشجویی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی جهت طرح در شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی استان است.

همچنین بررسی و اقدام در خصوص اعمال تخفیف در اجاره بهای سرای دانشجویی بنا به درخواست دانشجویان بی بضاعت و تصمیم گیری در خصوص اسکان دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در محل واحد دانشگاهی، در صورت وجود ظرفیت و امکان ارائه خدمات به دانشجویان و در نظر گرفتن شرایط رقابتی، صرفه و صلاح دانشگاه ضمن اخذ مجوز از کمیسیون معاملات و اداره کل اموردانشجویی از وظایف این کمیته‌ها می‌باشد. هزینه دریافتی از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها، حدود 15 تا 75 درصد بیش از هزینه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

لازم به ذکر است که هزینه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل و مجزا از نرخ‌نامه وزارت علوم تعیین می‌شود و شرایطی مانند فاصله خوابگاه از واحد، امکانات رفاهی و خدماتی، میزان محرومیت شهر و استان و موارد دیگر، در تعیین هزینه خوابگاه‌های دانشگاه آزاد در هر استان موثر است. دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه باید درخواست خود را از طریق سامانه آموزشیار ثبت کنند. هزینه استفاده از خوابگاه‌ها در ابتدای هر نیمسال تحصیلی تعیین می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر ارائه خوابگاه به دانشجویان مجرد، امکان تخصیص خوابگاه به دانشجویان متاهل در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را نیز فراهم کرده است و متقاضیان امکان ثبت درخواست خود برای استفاده از این خوابگاه‌ها را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =