معرفی یک راه ساده‌ برای لاغری

طبق تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، این روش راهی خوشمزه برای کاهش وزن و حفظ سلامت قلب و عروق هم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خوردن ۳۵ گرم بادام زمینی برشته‌شده با نمک کم، ۳۰ دقیقه قبل از دو وعده غذایی اصلی در هر روز می‌تواند به کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود سطح گلوکز ناشتا کمک کند.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ راهکار کاهش وزن به روش چینی‌ها

بهبود فشار خون

محققان با ارزیابی دو گروه از بزرگ سالان در معرض خطر متوسط ​​یا زیاد دیابت نوع ۲، تأثیر مصرف بادام‌زمینی را در کنار رژیم‌های کاهش وزن آزمایش کردند.

بیشتر بخوانید:

کسانی که بادام‌زمینی مصرف کردند، بهبود بیشتری در فشار خون خود داشتند، به‌طوری‌که این گروه فشارخون پایین‌تری (به میزان ۵ میلی‌متر جیوه) را ثبت کردند که با کاهش ۱۰ درصدی خطر بیماری‌های قلبی، عروقی همراه است. به گفته دانشمندان، این مطالعه، برخی از باورهای غلط درباره آثار بادام‌زمینی بر سلامتی را از بین می‌برد.

پروتئین، فیبر و احساس سیری

بادام زمینی که سرشار از چربی‌های غیراشباع سالم است، می‌تواند بخشی از یک رژیم کاهش وزن موثر باشد.

مردم اغلب هنگام تلاش برای کاهش وزن از مصرف بادام زمینی اجتناب می‌کنند، زیرا معتقدند حاوی کالری بسیار زیادی است. با این حال درک این نکته که غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر می‌توانند احساس سیری را ایجاد کنند، می‌تواند به کاهش میل به میان‌وعده یا پرخوری کمک کند. بادام‌زمینی یکی از این غذاها محسوب می‌شود.

برخلاف دیگر غذاهای میان‌وعده که سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند، بادام‌زمینی سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است که هضم آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

بادام‌زمینی سرشار از چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب تک‌غیراشباع (MUFA) و اسیدهای چرب غیر اشباع چندگانه (PUFAs) است.

انرژی بیشتر

برخی از محققان این نظریه را مطرح می‌کنند که میزان بالای چربی غیراشباع موجود در این آجیل ممکن است توانایی بدن را برای استفاده از چربی ذخیره‌شده به‌عنوان انرژی بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

منبع: تهران بهشت

کد خبر: 1153282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =