کاهش مدت زمان پرداخت سهم‌الشرکه بازنشستگان از صندوق ذخیره فرهنگیان

مدت زمان پرداخت سهم‌الشرکه بازنشستگان به ۱۵ روز کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه فرهنگیان اتفاق نظر دارند به دلیل زمان‌بر بودن فرآیند دایر شدن مستمری بازنشستگی، اولین وجهی که پس از بازنشستگی دریافت می‌نمایند سهم‌الشرکه خویش از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که در یک زمان طلایی به دست آنها می‌رسد. سهم‌الشرکه فرهنگیان عضو موسسه در زمان بازنشستگی و بدون نیاز به هیچ گونه اقدامی از سوی اعضا، معمولا در فاصله بین ۷۰ روز تا ۳ ماه پس از دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز می‌شد اما از نظر مدیران تحول‌گرای موسسه، اعضای موسسه در صورت درخواست باید در کوتاهترین زمان ممکن سهم‌الشرکه خود را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید

واریز ۲۰۵ میلیارد ریال به‌ حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان

 بررسی واریزی سهم‌الشرکه به حساب بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده یک تغییر چشمگیر در این روند بوده است. در حالی واریز سهم‌الشرکه بازنشستگان فروردین ۱۴۰۱ تنها ۳۳ روز پس از دریافت اطلاعات انجام شده که این مدیریت زمان برای بازنشستگان اردیبهشت ۳۱ روز، بازنشستگان خرداد ۳۶ روز، بازنشستگان تیر ۲۳ روز و بازنشستگان مرداد به ۱۵ روز کاهش پیدا کرده است.

کاهش مدت زمان پرداخت سهم‌الشرکه بازنشستگان از صندوق ذخیره فرهنگیان

همچنین سود سال مالی مربوط به دوره بیست و هفتم (از مهر ۱۳۹۹ لغایت شهریورماه ۱۴۰۰) و با تاخیر سه ماهه در برگزاری مجمع عمومی، دو ماه زودتر از سال‌های قبل و تنها دو هفته پس از برگزاری مجمع پرداخت و موجب رضایت و خشنودی اعضای بازنشسته شد.

بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که چنین تحول بزرگی در کاهش مدت زمان واریز سهم‌الشرکه به حساب بازنشستگان از سه ماه به ۱۵ روز و واریز سود سال مالی موسسه دو ماه زودتر از سال‌های گذشته چگونه اتفاق افتاده است؟

در یک کلام باید گفت که درایت، نگاه و دغدغه تیم مدیریتی موسسه برای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، موجب تحول و اصلاح در فرآیند واریز سهم‌الشرکه بازنشستگان شده است. پیش از این، فرآیند واریز سهم‌الشرکه بازنشستگان توسط دو شرکت پژوهش و نوآوری و فرآیند نوین فرهنگیان صورت می‌گرفت که علاوه بر تحمیل هزینه بر موسسه، روندی نسبتا طولانی داشت. تا اینکه پس از شناسایی وضعیت موجود توسط تیم مدیریتی جدید، تصمیم مهمی در خصوص تشکیل واحد مدیریت حسابداری اعضا زیر نظر مجموعه معاونت مالی و سرمایه انسانی در موسسه گرفته شد که کلیه امور مرتبط با اعضا را یکپارچه کرد.

در گام بعدی، زیرساخت‌ها و سیستم اعضای موسسه تقویت شد و معاونت، مدیران و کارشناسان معاونت مالی و سرمایه انسانی با تلاش جهادی و شبانه‌روزی اقدام به اصلاح فرآیند کردند که صرفه‌جویی قابل توجهی در خصوص وقت و هزینه به دنبال داشته است. به طور نمونه اطلاعات بازنشستگان مردادماه ۱۴۰۱ تا تاریخ ۱۲/۰۶/۱۴۰۱ جمع‌آوری و در سیستم اعضا بارگزاری شد. همزمان اقدامات لازم جهت پرداخت تسویه بازنشستگان محترم تا ۱۵ شهریورماه انجام شد و به این ترتیب مدت زمان پرداخت سهم‌الشرکه بازنشستگان به ۱۵ روز کاهش یافته که گامی بلند در خصوص امر تسویه از ابتدای تأسیس مؤسسه تاکنون است.

اگرچه زمان واریز سهم‌الشرکه بازنشستگان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود اما همزمان دقت و کنترل‌های داخلی بیشتر و کنترل‌های مالی در این فرآیند، با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

در همین حال واریزی‌های فرهنگیان به موسسه نیز با سرعت بسیار بالاتری نسبت به گذشته در حال انجام است که نتیجه درایت، نگاه و دغدغه تیم مدیریت فعلی موسسه نسبت به خواسته‌ها و انتظارات فرهنگیان بوده و در آینده نزدیک، فرهنگیان آثار و نتایج پیاده‌سازی برنامه‌های راهبردی این تیم مدیریتی در راستای اهداف موسسه و در جهت تکریم و رضایت‌مندی هر چه بیشتر اعضا را مشاهده خواهند کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 0
      من اول مهر بازنشست شدم اما الان نوزدهم آبان است و پول من پرداخت نشده.توی سایت زده تسویه شده ،اما به من پرداخت نشده.
    • معصومه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      1 0
      اول مهر ۱۴۰۲ بازنشسته شدم و امروز که یک هفته از آذر ماه نیز گذشته، هنوز وجهی براین واریز نشده. اگرچه در سایت نوشته تسویه شده است. (در صورتی که سال‌های گذشته همان ماه اول پرداخت ها انجام می گردید). همچنین در محاسبه سود من در سایت فقط پولی که هر ماه خودم پرداخت کرده ام و سود آن ثبت شده است و واریزی و سود دولت فقط برای یکسال محاسبه شده است. از مسوولان خواهشمندم از انتشار اخبار کذب دست بردارند.