افزایش دوباره قیمت بلیت اتوبوس اربعین

درحالی معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین خبر داده بود که نرخ بلیت برای برخی مسیرها تا ۵۰ درصد دیگر افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ۵ شهریور امسال شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به پیش‌بینی ۵ میلیون مسافر زائر عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع ۳۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جابه‌جا خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

سفر زمینی اربعین منتفی شد

 وی افزود: در حمل‌ونقل جاده‌ای برای ۱۵ تا ۳۰ شهریور مسیر یک‌سرخالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال ۹۸ افزایش ۱۰۰درصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد اما برای امسال این عدد به ۷۵ درصد رسیده است.

بر این اساس قیمت بلیت اتوبوس‌های ۲۵، ۳۲ و ۴۴ نفره از تهران به مهران به ترتیب ۴۰۴ هزار تومان، ۳۳۶ هزار و ۲۴۵ هزار تومان تعیین شد. قیمت بلیت اتوبوس از تهران به مرز خسروی نیز برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره، ۳۲ و ۴۴ نفره به ترتیب به ۲۹۶ هزار تومان، ۲۵۶ و ۱۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین نرخ بلیت اتوبوس از تهران به چذابه برای  اتوبوس ۲۵ نفره ۴۱۸ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۳۵۲ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۲۸ هزار تومان تعیین شد.

این در حالی است که اواسط هفته گذشته نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین بدون سرو صدا ۲۵ درصد دیگر افزایش یافته است. به‌عنوان برای مسیر تهران-خسروی قیمت بلیت برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره به ۴۳۷ هزار تومان افزایش یافته است. به‌عبارت دیگر بلیت اتوبوس‌ در ایام اربعین حدود ۵۰ درصد دیگر گران شده است.

فعالان بخش حمل‌ونقل مسافری می‌گویند به دلیل این‌که قیمت‌های قبلی برای رانندگان و مالکان اتوبوس به‌صرفه نبود، وزارت راه مجوز افزایش مجدد قیمت بلیت را صادر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =