حاشیه شهرها ناامن‌ترین مکان‌های بحران هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ناامن‌ترین مکان‌های بحران، حاشیه شهرها هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  علی اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم امضای تفاهم نامه با ستاد مدیریت بحران کشور که صبح امروز برگزار شد گفت: امیدواریم در بستر این تفاهم نامه بتوانیم امنیت، آسایش و رفاه مردم را در ابعاد مختلف فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید

کدام بازارها و مراکز تجاری بزرگ تهران در معرض خطر هستند؟ / تکرار پلاسکو و متروپل درصورت بی‌توجهی مسئولان به اخطارها

وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای با درجاتی از بحران مواجه هستیم و امروز در حوزه‌های اقتصادی تورم، گرانی و کاهش ارزش پول مشکلاتی را برای جامعه و دولت ایجاد کرده‌اند و اگر بر نامه ریزی کاملی برای این امر نشود مشکلاتی پیش خواهد آمد.

جهانگیر ادامه داد: اگر برای بیکاری روز افزون، طلاق، اعتیاد، فقر، گسترش حاشیه نشینی و سایر موضوعات اجتماعی برنامه‌ریزی های لازم صورت نگیرد بحران‌های بسیاری به وقوع می‌پیوندند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه ناامن‌ترین مکان‌ها حاشیه شهرها هستند گفت: اگر بحران طبیعی مانند سیل وو زلزله نیز در این مکان‌ها به وقوع بپیوند خطرات سنگین و فاجعه آمیزی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: در تمامی حوزه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی های خاص هستیم واگر برای آنها برنامه‌ریزی نشود باید منتظر چالش‌ها و بحران‌های بسیار باشیم.

جهانگیر گفت: درحال حاضر در حوزه فرهنگ شاهد مشکلاتی هستیم که برخی از آنها به دلیل فضای مجازی و برخی به دلیل کم کاری‌های داخلی است و به نوعی شاهد بحران فرهنگ هستیم.

وی ادامه داد: نفوذ در حوزه سیاسی یکی دیگر از برنامه‌های دشمن است و می‌خواهد کاری کند تا مردم از انقلاب دلسرد شوند.

جهانگیر با بیان اینکه دچار بحران‌های خودساخته و دگر ساخته هستیم گفت: بحران‌های خودساخته نشانه عملکرد داخلی است و بحران دگرساخته توسط دشمن ایجاد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه عمل به قانون اجازه ایجاد بحران را نمی‌دهد گفت: درحال حاضر تجاوز به منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها یکی از مهمترین مسائل روز کشور هستند و این تغییر کاربری‌ها زمینه بحران‌های آینده را فراهم می‌کند.

جهانگیر ادامه داد: اگر مقابل ساخت و سازهای غیر قانونی گرفته نشود ضررهای متعددی گریبان مردم و کشور را می‌گیرد و برهمین اساس باید تلاش کنیم تا با نظارت بر حسن اجرای قانون هم به فعل‌ها توجه داشته باشیم هم مقابل ترک فعل‌ها بایستیم.

وی گفت: دستگاه قضائی به صورت قانونی ضمانت اجرایی را برای افرادی که به وظایف خود عمل نمی‌کند در دستور کار قرار داده است و در اثر ترک فعل‌ها پرونده‌های قضائی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =