منتظری: با مردم شفاف صحبت کنیم رغبتشان به پرداخت مالیات بیشتر شود

دادستان کل کشور گفت: همانگونه که در جامعه، یک فردی که به خمس و زکات اعتقاد دارد اگر در خصوص مالیات هم اطلاع رسانی انجام شود و شفاف با مردم سخن بگوییم، میل و رغبت برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری با تمجید از دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم، شناسایی بالغ بر ۲ میلیون مودی جدید، رشد ۶۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه اول سال جاری و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را دستاوردهای قابل اتکای نظام مالیاتی دانست و گفت: رشد درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر مردم و افرادی که فعالیت شفاف دارند، هم درآمدهای دولت را تأمین می‌کند و هم فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

منتظری: با فراریان مالیاتی برخورد قاطع می‌شود

دادستان کل کشور با پراهمیت دانستن، راه اندازی و فعال کردن سامانه‌های مدرن در نظام مالیاتی تصریح کرد: داده محوری و دسترسی نظام مالیاتی به اطلاعات صحیح و درست تا حدود زیادی جلوی فرار مالیاتی در کشور را می‌گیرد.

وی مزیت دیگر هوشمندسازی نظام مالیاتی را کاهش ممیز محوری و کمتر شدن خطای انسانی در رسیدگی‌ها دانست و افزود: هوشمند سازی، نظام مالیاتی کشور را بر ریل شفافیت و عدالت مالیاتی قرار می‌دهد و اعتماد مردم را به سازمان افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: نظام مالیاتی، یکی از محورهای اصلی و مهم اقتصاد کشور است که دو کارکرد مهم، تأمین درآمدهای کشور و دولت و تنظیم گری اقتصاد را بر عهده دارد.

وی فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع رسانی شفاف و درست به مردم را از وظایف اصلی نظام مالیاتی دانست و گفت: رفتار ما در سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مردم و مودیان را جذب کند که به صورت خودکار نسبت به خود اظهاری و پرداخت مالیات اقدام کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: همانگونه که در جامعه، یک فردی که به خمس و زکات اعتقاد دارد شخصاً و با میل و رغبت نسبت به انجام فرایض دینی و پرداخت خمس و زکات اقدام می‌کند، اگر در خصوص مالیات و تأثیرات آن بر زندگی مردم هم اطلاع رسانی درست انجام شود و شفاف با مردم سخن بگوییم، میل و رغبت برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =