کنکور و آزمون| زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی مشخص شد

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی تا ۲۳ شهریور اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی با توجه به همزمانی آزمون های تخصصی وزارت بهداشت، تا ۲۳ شهریورماه سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

دوره آموزش دستیاران پزشکی پذیرفته شده در آزمون نیز از اول مهرماه آغاز می شود.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد. در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند.

از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مننتشر شد. 

تعیین نمره و ملاک قبولی در آزمون دانشنامه و گواهینامه دندانپزشکی

شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، موضوع نمره دهی و ملاک قبولی در آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی برای کلیه ورودی های دستیاری دندانپزشکی را تایید کرد.  بر اساس مصوبه چهلمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، شرط فراغت از تحصیل دستیاران غیر ایرانی، «شرکت در آزمون ارتقاء در آخرین سال تحصیلی دوره دستیاری خود و کسب حداقل نمره ۶۵» اعلام شد.

همچنین در این جلسه کوریکولوم بازنگری شده تخصصی رشته آسیب شناسی دهان و فک و صورت تایید شد.

در چهلمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، موضوع نمره دهی و ملاک قبولی در آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی برای کلیه ورودی های دستیاری دندانپزشکی بر اساس آخرین آئین نامه آزمون های کشوری دندانپزشکی مورد تایید قرار گرفت.

همچنین مقرر شد برای مشمولین قبل از این مصوبه صرفا در صورتیکه از موضوع این ماده منتفع شوند، اعمال شود.

در این جلسه بند ۲-۲-۵ آئین نامه آزمون های کشوری دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ به شرح ذیل اصلاح و مورد تایید قرار گرفت: «شرکت کنندگان در آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی دندانپزشکی که نمره میانگین (کتبی و شفاهی/ مهارتی) ۷۰ و بالاتر و حداقل نمره قبولی ۶۵ در هر یک از آزمون های کتبی و شفاهی/ مهارتی را کسب کنند، موفق به اخذ دانشنامه تخصصی می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =