افزایش آمار زائرین دانشگاهی اربعین ۱۴۰۱

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تمهیدات انجام شده، آمار زائرین دانشگاهی اربعین ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هنگام بازگشت از مراسم پیاده‌روی اربعین در محل موکب شهدای هسته‌ای دانشگاه ایلام و وزارت عتف واقع در پایانه مرزی مهران حضور یافت و از زحمات و خدمات  خادمین موکب، تقدیر و تشکر کرد.

کلانتری با اشاره به میزبانی منحصر به فرد مردم استان ایلام از زائرین اربعین حسینی، بیان کرد: در مرز مهران تلاش‌های شبانه‌روزی مردم در خدمات‌رسانی خالصانه به زائرین اربعین، جلوه‌ای از اوج دلدادگی به سید و سالار شهیدان حضرت(ع) است، که می‌طلبد دانشگاه‌های مختلف کشور و به ویژه دانشگاه ایلام در راستای ایفای رسالت اجتماعی؛ پژوهش، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هنری و اطلاع‌رسانی این حماسه بزرگ را در کانون توجه قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به بازتاب این روداد جهانی، گفت: در عصر حاضر، که لیبرالیسم با امپریالیسم رسانه‌ای به دنبال حاکم کردن فرهنگ غربی است، این شکل از معنویت و بازتاب آن در سطح جهان، سرمایه‌ای ارزشمند برای مسلمانان است.

کلانتری با بیان اینکه تعداد زائرین دانشگاهی اعزامی به کربلای معلی در اربعین امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش چشمگیری داشته است، یادآور شد: جامعه دانشگاهی ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی اربعین و نیز خدمات‌رسانی به زائرین همراه با سایر اقشار مختلف مردم، در این رویداد جهانی مشارکت کردند، که امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر، شاهد درخشش افزونتر جامعه دانشگاهی در جریان برگزاری این حماسه باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی مدیریت و مجموعه دانشگاهیان دانشگاه ایلام در خدمات‌رسانی شایسته و جهادی به زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: همدلی، تعهد و کارآمدی تیم مدیریتی دانشگاه ایلام باعث برجستگی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده دانشگاه در حوزه‌های مختلف و از جمله خدمات‌رسانی به زائرین اربعین شده است، که این رویکرد سزاوار تمجید است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1153457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =