اخبار ضد و نقیض درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری، استرس داوطلب را تشدید می‌کند

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران گفت: برای داوطلبان، خانواده‌ها، مشاوران و ...  انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی درباره نحوه برگزاری کنکور نگرانی‌های متعدد را به دنبال دارد و انتظار صدور دستورالعمل قاطع از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم.

امیرعلی سامخانیان، مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازگشایی مدارس و تمهیدات برای دانش آموزان کنکوری گفت: اغلب مدارس سما فعالیت‌های کنکوری را از تابستان آغاز کردند و در ۸ هفته آموزشی به مطالعه دروس سال گذشته و مطالب سال دوازدهم پرداختند. برای دانش آموزان هر هفته آزمون برگزار و به برنامه‌های تست‌زنی، برنامه‌ریزی و افزایش ساعات مطالعاتی پرداخته شد.

به گفته مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران با توجه به اینکه آموزش یک امر فردی است، طبیعتا هر دانش آموز برای خود یک پرونده آموزشی فرهنگی داشته که توسط مشاوران رصد شده تا برای پیشرفت تحصیلی او برنامه‌ریزی شود. البته برای رفع خستگی و ایجاد نشاط دانش آموز اردوهای متعدد هم برگزار شده است.

نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ شفاف‌سازی شود

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران با توجه به اینکه آزمون جامع برای داوطلبان کنکور برگزار شده است، تاکید کرد: برنامه درسی تدوین و به مشاوران مربوطه ارائه شده و امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد. عدم تصمیم قاطع سازمان سنجش در زمینه برگزاری کنکور چالش برانگیز شده است، چون از یک سو باید دانش آموزان را بر اساس معدل و حذف دروس عمومی برای کنکور آماده کرد یا داوطلبان را مطابق با برگزاری کنکور در سال‌های گذشته آموزش داد. از سوی دیگر اخبار ضد و نقیض درباره کم و کیف برگزاری کنکور در فضای مجازی به گوش می‌رسد که همین امر بهداشت روانی داوطلبان و تصمیم‌گیران آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این شرایط انتظار صدور دستورالعمل قاطع از سوی شورای انقلاب فرهنگی را داریم. 

سامخانیان درباره وضعیت علمی دانش آموزان ادامه داد: وضعیت علمی هر دانش آموز به تجربه زیستی و سوابق تحصیلی او مربوط است. دانش آموزان از ظرفیت مناسب برخوردار هستند تا هر مدرسه با زیست بوم خود مقایسه شود. هر دانش آموز با توجه به استعداد و توانمندی خود توانسته با شرایط سازگاری داشته و سعی شده دانش آموزان نسبت به قابلیت‌های خود رشد کنند. اصلاح فرآیندها در آموزش‌های آنلاین و مسائل اجتماعی بهره گرفته می‌شود تا میزان موفقیت دانش آموزان در کوتاه مدت با توجه به آزمون‌های ادواری مشخص شود.

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران درباره وضعیت روحی دانش آموزان در آموزش‌های حضوری افزود: دانش آموزان به شدت برای حضور در مدرسه مشتاق هستند و از انجام فعالیت‌های جمعی و حضور در کنار یکدیگر لذت می‌برند.

سامخانیان درباره برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان کنکور ادامه داد:  این افراد در ساعات فوق برنامه و پنجشنبه‌ها به یادگیری مباحث کنکور پرداخته و هر دو هفته یکبار جلسات تست‌زنی و اردوهای علمی برگزار می‌شود و پنج‌شنبه‌های منتهی به آزمون دانش آموزان به تست‌زنی اختصاص یافته و با تحلیل آزمون نقاط ضعف و قوت داوطلبان پرداخته و به آنها برنامه شخصی ارائه می‌شود. همچنین مهارت‌هایی همچون تند خوانی، تست‌زنی، نحوه افزایش ساعات مطالعاتی و استفاده از مشاوران در برنامه آموزشی گنجانده شده است. 

به گفته وی هنوز مراجع کنکور دستورالعمل جدید درباره نحوه برگزاری آزمون را اعلام نکردند و  همین عدم شفافیت اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی و نگرانی‌های متعدد را برای داوطلبان، خانواده‌ها، مشاوران و ... به دنبال دارد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1153493

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =