درخواست پلیس برای اعمال دورکاری ۲۰ درصدی در ادارات تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش هفت درصدی سرقت به عنف در پایتخت خبر داد و تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی در حاشیه نشست طرح انتظامی و ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین که صبح امروز در محل پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره تامین امنیت پایتخت در آستانه نیمه دوم سال گفت: در چند روز گذشته هفت درصد سرقت به عنف کاهش داشته است و گشت‌های ویژه که از دیروز رسما کار خود را آغاز کردند با این مجرمان برخورد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

افزایش ساعت طرح ترافیک تهران

وی ادامه داد: علاوه بر این تمهیدات انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز پلیس تلاش می‌کند تا هیچ دغدغه ای برای خانوادگان وجود نداشته باشد و مردم فرزندان خود را با آرامش به مدرسه بفرستند. اخیرا نیز تعداد نیروهای پلیس راهور را تقویت کردیم تا بهتر بتوان ترافیک را مدیریت کرد.

رحیمی با اشاره به لزوم همکاری بقیه سازمان‌ها و نهادها برای حل مشکلات ترافیکی تهران اظهارکرد: برخی از زیرساخت‌های ترافیکی نیز باید آماده شوند. این مشکلات در زمینه نمایشگاه‌، صداسیما و مجموعه ورزشی انقلاب نیز وجود داشته است. لذا بقیه نهادها نیز باید کمک کنند.

ایجاد پلیس مدارس

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به تمهیدات پلیس برای آغاز سال تحصیلی گفت: موضوع بعدی آماده شدن برای بازگشایی مدارس است. مدارس بیش از دو سال تعطیل بودند و بسیاری از چیزهایی که نظم یافته بود در این دو سال پیگیری نشد. از یک ماه مانده به بازگشایی مدارس تلاش‌های ما آغاز شده تا تمام مدارس در محورهای اصلی و بعد از آن فرعی مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک را دنبال کنند. راه‌اندازی و شکل‌دهی پلیس مدارس طرح دوم پلیس است که با استفاده از همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس اجرا خواهد شد.


وی ادامه داد: مسئله بعدی سرویس مدارس است که قبل از این دوسال تعداد آن به ۱۷ هزار دستگاه نیز رسید. این موضوع برای ما بسیار جدی و مهم است و مدیران مدارس مسئولیت مهمی در این زمینه دارند. اینکه رانندگانی انتخاب شوند که صلاحیت فردی داشته باشند و خودروهای باکیفیتی داشته باشند مسئولیت مدیران است. همچنین این افراد باید به پلیس مناطق ۲۸ گانه معرفی شوند و آموزش‌های گوناگون را بگذرانند. تا یکی دو هفته آینده به تعداد افرادی که معرفی شدند و آموزش دیدند برچسب اعطا خواهد شد.


رحیمی تاکید کرد: اول مهر ترافیک سنگینی خواهیم داشت و باید پیش‌بینی وسیعی برای آن بکنیم. در این یک ماه پلیس به عنوان محور اصلی مدیریت ترافیک برنامه‌ریزی مفصلی خواهد داشت.شروع طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح و پایان آن ساعت ۱۸ خواهد بود. بحث بعدی نیز شناورسازی ساعت اداری است و این هم توسط استاندار تهران دنبال می‌شود و توسط پلیس انتقال داده شد.
درخواست پلیس برای اعمال دورکاری ۲۰ درصدی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اعمال ۲۰ درصد دورکاری نیز از درخواست‌های پلیس است، گفت: حتما باید در طول مهرماه در ابتدای صبح و بعد از ظهر آماده‌باش وجود داشته باشد. از شش صبح تا ۹ صبح نیز ممنوعیت تردد کامیون‌ها را خواهیم داشت.از ۲۰ شهریور تا ۱۵ مهر هرگونه عملیات عمرانی در سطح شهر تهران نظیر برق، آب ، گاز و ... ممنوعیت دارد.


وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تمام امدادخودروها و جرثقیل‌ها نیز ساماندهی شوند تا بحث توقف‌های حاشیه‌ای در تقاط مختلف به تناسب ترافیک ساماندهی شود.


انتهای پیام

کد خبر: 1153522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =