بازگشت ۸۵۰ هزار نفر از زائران اربعین به کشور

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از زائران از کشور خارج شده و حدود ۸۵۰ هزار نفر از زوار نیز از طریق مرزهای ۶ گانه به کشور بازگشته‌اند. 

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرز بین‌المللی خسروی و بررسی تردد زائران از این گذرگاه، اظهار کرد: با مدیریت مردم، اکنون تردد بصورت روان در حال انجام است و تا کنون حدود تاکنون ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از زائران از کشور خارج شده و حدود ۸۵۰ هزار نفر از زوار نیز از طریق مرزهای ۶ گانه به کشور بازگشته‌اند و به تدریج موج برگشت زوار سنگین‌تر می شود. 

وی افزود: توصیه می‌کنیم زائران در مسیر بازگشت قوانین راهنمایی و رانندگی و ملاحظات خاص را رعایت و با توجه به خستگی این عزیزان، حتما در مواکب در نظر گرفته شده استراحت لازم را داشته باشند.

سخنگوی فراجا در خصوص وضعیت زواری که در حال خروج از کشور هستند، گفت: در بازدیدی که امروز داشتیم بحمدالله همه زیرساختها و مواکب آماده و در حال خدمت رسانی هستند و مرزبانان نیز در خدمت زوار هستند و پلیس گذرنامه در تمامی گیت ها فعالیت دارند. 

حاجیان ادامه داد: در مرزهای ۶ گانه بیش از ۲۵۰ گیت فعال داریم و از زائران که سوال کردیم از خدمات رسانی همه نهادها و دستگاه ها از جمله پلیس رضایت دارند و وضعیت امنیت در مرزهای ما مثال زدنی بوده و پایدار است. 

سخنگوی فراجا اعلام کرد: ۵۵۰ هزار گذرنامه ویژه اربعین صادر و ۴۱۰ هزار گذرنامه نیز تمدید شده و از اول مرداد تاکنون در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه صادر شده و با تمهیداتی که در خصوص تمدید گذرنامه‌ها اندیشیده شد هزینه زائران بسیار کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: با تمهیدات ستاد اربعین  در نشست مرزبانان کشورمان با مرزبانان کشور عراق مشکلاتی که در مرز بود، همه نهادها کمک کردند و تسهیل شد و اکنون خروج زوار به سمت کشور عراق روان است ولی با برگشت زوار ترافیک در حال سنگین شدن است. 

سردار حاجیان درخصوص وضعیت افرادی که طی چند روز آینده قصد اخذ گذرنامه و زیارت دارند، ادامه داد: تمام کسانی که متقاضی گذرنامه بوده‌اند گذرنامه‌های خود را دریافت کردند و هیچ انباشتگی در حال حاضر در بحث صدور گذرنامه نداریم و در این زمینه به‌روز هستیم. 

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1153535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =