اعلام نرخ اجاره خوابگاه‌ها و غذای دانشجویی/ پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی تاسیس شود

«اعلام نرخ اجاره بهای ماهانه خوابگاه‌های دانشجویی، تایید انتخاب ۲۳ رئیس دانشگاه و اعلام وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی» از جمله خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار آموزش عالی در هفته گذشته بر محور صنفی چرخید و قیمت اجاره خوابگاه و غذای دانشجویی توسط صندوق رفاه وزارت علوم اعلام شد. اعلام وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی، تسهیلات به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند و ... از جمله اخبار این حوزه در هفته گذشته بود. از طرفی وزیر علوم هم در هفته گذشته  از تصویب ضرایب امتحانی برای رشته‌های مختلف کنکور خبر داد و تصریح کرد که در حال نهایی کردن ضرایب با آموزش و پرورش هستیم. وی همچنین بر حضوری بودن دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و از روستای دانشگاه‌ها خواست تمهیدات لازم برای این امر را بیندیشند. 

زلفی گل در مورد برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هم توضیح داد: وزارت علوم موظف به اجرای مصوبات قانونی است و از آنجا که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در این زمینه تدوین و تصویب کرده، مقدمات برای اجرای آزمون سراسری بر اساس این مصوبه در حال مهیا شدن است. بر اساس مصوبه کنکور ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هفته آخر دی ماه ۱۴۰۱ و اواسط تیر ۱۴۰۲ زمان برگزاری آزمون کنکور است. ۴۰ درصد سوابق تحصیلی با تأثیر قطعی و ۶۰ درصد نمره کسب شده در آزمون ملاک قبولی در کنکور است.

اجاره بهای خوابگاه‌ها اعلام شد/ ابلاغ نرخ غذای دانشجویی به دانشگاه‌ها

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جزئیات نرخ اجاره بهای ماهانه خوابگاه‌های دانشجویی (مجردی و متأهلی) ملکی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سطح یک و دو، سطح سه و

سطح چهار اعلام کرد. جدول زیر جزئیات اجاره خوابگاه‌های دانشجویی را نشان می‌دهد: 

اعلام نرخ اجاره خوابگاه‌ها و غذای دانشجویی/ پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی تاسیس شود

صندوق رفاه دانشجویان همچنین نرخ مصوب نرخ غذای دانشجویان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد. بر این اساس، بخش‌نامه‌ای به دانشگاه‌ها درخصوص نرخ غذای دانشجویی اعلام شده که مبلغ ۳ هزار تومان برای صبحانه و مبلغ ۴ و ۶ هزار تومان به عنوان سهم دانشجو برای غذای کم هزینه و پرهزینه به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود. 

تایید انتخاب ۲۳ رئیس دانشگاه تأیید شد

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه این جلسه از تأیید انتخاب ۱۶ نفر از رؤسای دانشگاه‌های کشور و هفت نفر از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کشور خبر داد.

بر این اساس، مجتبی ذوالفقاری به عنوان رئیس دانشگاه اراک، محمد مدرسی به عنوان رئیس دانشگاه خلیج فارس، سهیل واشقانی فراهانی به عنوان رئیس دانشگاه تفرش، عباس کتابی به عنوان رئیس دانشگاه کاشان، محمد شیخ‌زاده به عنوان رئیس دانشگاه بجنورد، مجتبی مختاریان اصل به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه، ابراهیم محمدی منش به عنوان رئیس دانشگاه ملایر، احمد لامعی گیو به عنوان رئیس دانشگاه بیرجند، محمد عباس‌زاده جهرمی به عنوان رئیس دانشگاه جهرم، سید سعیدرضا اسلامی به عنوان رئیس دانشگاه دامغان، عزیز الله گنجی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، احمدرضا ربانی به عنوان رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران، عباسعلی رضاپور به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند، ستار خالدیان به عنوان رئیس دانشگاه هنر شیراز، محمد حسین رحمانی دوست به عنوان رئیس دانشگاه نیشابور و رضا مراد صحرایی به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شدند.

همچنین جاسم محمدی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی ایلام، مهدی احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کرمان، فریدون عبدالملکی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کردستان، کورش ساکی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کاشان، حسن ملکی‌زاده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر، سیدسعید موسوی میرزایی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، بهداشتی و درمانی بیرجند و علی اصغر خیرخواه وکیل آباد به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت انتخاب شدند.

وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی میزان وثیقه برای خروج از کشور دانشجویان دکتری حرفه‌ای پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی را ابلاغ کرد.

اعلام نرخ اجاره خوابگاه‌ها و غذای دانشجویی/ پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی تاسیس شود

اعطای تسهیلات به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی شدن سند ملی ازدواج دانشگاهیان، تسهیلاتی مانند کارت هدیه برای مادر، سپرده مخصوص فرزند و وام قرض‌الحسنه اعطا می‌کند. بسته لبخند مادری و دردانه از جمله این تسهیلات است. 

این تسهیلات با همکاری معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ارائه خواهند شد.

پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی تاسیس شود

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نشست هم اندیشی رئیس و مدیران موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی پیشنهاد تاسیس پارک علم و فناوری‌های نرم ویژه علوم انسانی را ارائه کرد وگفت: پیشنهاد دیگر من به موسسه با توجه به ظرفیت آن در ابتدا تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در موسسه و سپس پارک علم و فناوری نرم ویژه علوم انسانی است. تاسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می شود.

خبرهای آزمون هفته گذشته 

مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به همزمانی آزمون های تخصصی وزارت بهداشت، نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تا ۲۳ شهریورماه سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

یکی دیگر از خبرهای آزمونی هفته گذشته این بود که علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۱ در هفته پایانی شهریورماه خبر داد. 

اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دوره های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی هم از دیگر خبرهای آزمونی هفته گذشته بود.

خبر آزمونی دیگر هفته گذشته، ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بود که قرار است در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام هر دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =