مجلس دنبال تدوین سند جامع در حوزه‌ دیپلماسی اقتصادی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما نیازمند وجود یک سند جامع در حوزه‌ دیپلماسی اقتصادی هستیم که مجلس یازدهم در این باره در حال تلاش است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید و رفع موانع آن گفت: یکی از مزیت‌های ما در حوزه تولید، تولید فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: ما می‌توانیم با تولید فرآورده‌های نفتی هم تحریم نفت خام را خنثی کنیم و هم به فرمایش رهبری مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی جامه عمل بپوشانیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در حوزه تولید فرآورده‌های نفتی و فروش آن می‌توانیم انجام دهیم استفاده از پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهای دوست است و ما از این طریق می‌توانیم چه نفتی را که تاکنون می‌فروختیم و چه نفتی را که تولید کرده و امکان فروش آن فراهم نشده را از طریق این پالایشگاه‌ها به فرآورده‌های باارزش نفتی تبدیل کرده و به فروش برسانیم.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای استفاده پالایشگاه‌های فراسرزمینی ایجاد پیوند بین کشور ما و دیگر کشورها در حوزه اقتصاد و انرژی است و موجب رونق و گسترش دیپلماسی انرژی می‌شود.

وی افزود: این گسترش روابط در حوزه انرژی و افزایش ارتباط با کشورها از سطح سیاسی به سطح اقتصادی و در ادامه گسترش روابط در حوزه فرهنگی دستاوردهای فراوان دیگری را هم به همراه دارد که یکی از آنها گسترش صنعت گردشگری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: ما نیازمند وجود یک سند جامع در حوزه‌ دیپلماسی اقتصادی هستیم که مجلس یازدهم در این باره در حال تلاش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1153560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =