آموزش آشپزی / طرز تهیه سمک صیادیه؛ غذای خوشمزه عربی با ماهی

سمک صیادیه یکی از غذاهای عربی است که با ماهی درست می شود و طعم بسیار لذیذی دارد که ما برای شما طرز تهیه این غذا را آماده کرده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صیادیة السمک یکی از غذاهای عربی خوشمزه و پرطرفدار است که با ذائقه ما ایرانی ها نیز سازگار می باشد البته اگر عاشق ماهی و غذاهای دریایی باشید. برای تهیه این غذا احتیاج به مواد اولیه غیرقابل دسترس نخواهید داشت، پس اگر هوس خوردن یک غذایی دریایی بی نظیر را نموده اید، فقط کافیست در خانه ماهی داشته باشید. این غذا را به آسانی می توانید با دستور تهیه که در ادامه این بخش از  برای شما آورده‌ایم، تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه سمک صیادیه؛ صیادیه با ماهی

مواد لازم    مقدار لازم
برنج    3 پیمانه
زعفران    1 قاشق مرباخوری
ماهی    1 کیلو
آبلیمو    2-4 قاشق غذاخوری
پیاز خلال شده    2 عدد
نمک    3 قاشق مرباخوری
زردچوبه    1 قاشق مرباخوری
پودر زیره    1 قاشق مرباخوری
فلفل سیاه    1 قاشق مرباخوری
روغن ذرت    به مقدار لازم
 

طرز تهیه صیادیة السمک

نیم ساعت برنج را در آب ولرم خیس کنید. زعفران را ساییده و مقداری یخ روی آن بریزید و بگذارید تا یخ آب شده و زعفران رنگ بگیرد. ماهی را در آب لیمو بخوابانید. درون تابه ای بزرگ روغن ذرت ریخته و بگذارید کاملا داغ شود. در ظرفی آرد بریزید. ماهی ها را در ظرف آرد بغلتانید. ماهی ها را در روغن داغ برای 2-3 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. در قابلمه ای 4 لیوان آب را همراه زعفران، برگ بو، نمک، زردچوبه، زیره و فلفل بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا کامل به جوش آید.

پیاز را در قابلمه ای خرد کرده و سرخ کنید. به پیاز زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، زیره و نمک را اضافه کنید. بعد از تفت خوردن ادویه‌ها رب گوجه‌فرنگی و زعفران را بیافزایید. برنج خیس خورده را به مواد ماهی تابه اضافه نمایید و کمی آب روی آن بریزید و در تابه را بسته و اجازه دهید برنج بپزد. بعد از پخت برنج آن را درون یک دیس بریزید و سپس فیله‌های سرخ‌شده را با کمی پیاز داغ و کمی برگ جعفری روی آن بریزید. غذا را با کمی پرک یا خلال بادام تفت داده شده تزئین کرده و نوش جان نمایید.

این غذا را می توانید با سس ارده سرو کنید. برای تهیه یک پیاله کوچک سس ارده، سه حبه سیر را له کرده و با آبلیمو تازه مخلوط نمایید، مخلوط سیر و آبلیمو را از صافی رد کرده و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید، نصف پیمانه ارده را به این ترکیب اضافه کنید و کاملا مواد را مخلوط کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =