تاثیر جبران‌ناپذیر آنتی بیوتیک‌ها بر روده

مطالعات نشان می‌دهد آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است با کاهش میکروبیوم روده، شرایط را برای افراد بدتر کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه اموری، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های طیف وسیع در موش‌های مبتلا به ملانوم بدخیم که شکل تهاجمی سرطان پوست است، رشد استخوان متاستاتیک آن‌ها را تسریع کرد، احتمالا به این دلیل که این داروها فلور روده موش‌ها را تحلیل می‌برد و پاسخ ایمنی آن‌ها را ضعیف می‌کرد.

دکتر پال، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: یافته‌ها بر اهمیت میکروبیوم روده در سلامت کلی تاکید و پیشنهاد می‌کند که پزشکان هنگام استفاده از درمان‌های آنتی‌بیوتیکی در حین درمان سرطان یا سایر بیماری‌ها باید اثرات دستگاه گوارش را با دقت ارزیابی کنند.

دکتر پال که این گزارش را در نشست سالانه انجمن تحقیقات استخوان و مواد معدنی آمریکا در آستین، ارائه کرد، می‌گوید: هر بیماری یا درمانی که به میکروبیوم روده آسیب برساند، می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت ما داشته باشد. در مطالعه ما متوجه شدیم که میکروبیوم روده با ترویج گسترش سلول‌های کشنده طبیعی روده (NK) و سلول‌های T helper (Th۱) و افزایش مهاجرت آن‌ها به محل تومور، پیشرفت ضایعات استخوانی ملانوما را در موش‌ها مهار می‌کند.

پال می‌افزاید: استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی میکروبیوم روده و جمعیت سلول‌های NK آن و سلول‌های Th۱ را کاهش داد. این امر موش‌ها را برای رشد تومور آسیب پذیرتر می‌کرد. آن‌ها بار تومور ملانوما بیشتری نسبت به موش‌های کنترلی داشتند که میکروبیوم‌های روده شان دست نخورده بود.

کد خبر: 1153614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =