تشکیل کمیسیون ویژه برای تقویت مولفه‌های مرتبط با حوزه آموزش و پژوهش کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیسیون ویژه جهت تدوین برنامه‌ای جامع برای تقویت مجموعه مولفه‌های مرتبط با حوزه آموزش و پژوهش کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه ۸۶۹ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سیدابراهیم رییسی در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد. سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از مردم شریف کشور عراق و دولت محترم آن کشور به خاطر میزبانی کریمانه عزاداران در راهپیمایی اربعین حسینی  تشکر ویژه کردند.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این اتفاق عظیم که بزرگترین اجتماع مردمی است و بیش از ۶۰ کشور در مسیرهای راهپیمایی کشور عراق حضور دارند و اولین سالی است که بالاترین حجم از جمعیت مردم ایران در این مصاف بزرگ عاشقانه شرکت داشتند و علی رغم کاستی‌های موجود، حجم کار و اتفاقی که افتاده است، از همت همه جانبه مردم، فعالان اجتماعی و دولت محترم قدردانی کردند، که حمایت‌های لازم صورت گرفت تا این مسیر عاشقانه با حضور مردم به خوبی محقق گردد.

عاملی با بیان اینکه کشور، پیشتازی مهمی در حوزه‌های مختلف علوم داشته است، افزود: عطف به سیاست‌های کلان برنامه هفتم ابلاغی مقام معظم رهبری، این روند رو به رشد باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و با توجه به اینکه این سیاست‌های ابلاغی در حوزه علم فناوری است، لذا تصمیمات امروز ناظر بر اقدام فوری برای تقویت حوزه علم و دانش بود.

در ادامه عاملی از تشکیل کمیسیونی با حضور اعضای روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، آموزش و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، همچنین وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دو نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد، تا ظرف مدت ۲ هفته برنامه‌ای جامع برای تقویت مولفه‌های آموزشی و پژوهشی را تهیه و در صحن شورای عالی ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =