حل مشکل اسکان کاروان‌های دانشجویی در نجف/ ۷۰ درصد کاروان‌های دانشجویی به راهپیمایی اربعین اعزام شدند

« برگزاری انتخابات دانشجویی، درخواست شورای صنفی دانشگاه شریف از رئیس دانشگاه و برگزاری دوره طرح ولایت ویژه اساتید» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعلام نرخ غذا برای سال تحصیلی جدید و برگزاری انتخابات دانشجویی یکی از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و انجمن‌های صنفی در هفته گذشته بود. از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «درخواست شورای صنفی دانشگاه شریف برای برگزاری مجازی کلاس‌ها، برگزاری دوره طرح ولایت ویژه اساتید، اعزام گروه‌های دانشجویی به مراسم پیاده‌روی اربعین» و غیره اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ چهارم شهریورماه آورده است: 

درخواست شورای صنفی دانشگاه شریف از رئیس دانشگاه

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای خطاب به رسول جلیلی رئیس این دانشگاه  خواستار برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا ترکیبی شد.

در این نامه مطرح شده است: «با توجه به همزمانی هفته‌ آغازین نیم‌سال پاییز ۱۴۰۱ با مراسم اربعین حسینی و التهاب سیستم حمل و نقل کشوری به واسطه‌ تکمیل ظرفیت آن برای این مراسم و نبود بلیط‌ برای سفر دانشجویان به مقصد تهران به منظور اسکان در خوابگاه‌ها، که از مبداهای متفاوتی بررسی شده و نتیجه‌ یکسان مبنی بر نبود بلیط داشته است. بنابراین شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خواستار این است که آموزش دانشگاه به منظور همیاری و کمک به دانشجویان، کلاس‌های هفته‌ آغازین دانشگاه را به صورت مجازی یا ترکیبی ارائه دهد.»

خوابگاه‌های دانشگاه تهران از چه زمانی بازگشایی خواهد شد؟

بر اساس اعلام اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، دانشجویانی که از قبل ثبت‌نام خود را در سامانه اسکان انجام داده‌اند، می‌توانند بر اساس زمان‌بندی زیر برای اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه اقدام کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی از پنجشنبه ۲۴ شهریور، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شنبه ۲۶ شهریور و نودانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۱۴۰۱ نیز سه‌شنبه ۵ مهر می‌توانند برای اسکان در خوابگاه اقدام کنند. همچنین سایر جزییات به همراه آدرس و نقشه دسترسی به خوابگاه‌ها و محل مراجعه برای پذیرش در سامانه https://kooy.ut.ac.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.

۷۰ درصد کاروان‌های دانشجویی به راهپیمایی اربعین اعزام شدند

هفته گذشته علیرضا کیخا جانشین سازمان بسیج دانشجویی مطرح کرده بود که تا پیش از بسته شدن مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ۷۰ درصد کاروان‌های دانشجویی برای حضور در راهپیمایی اربعین از مرز عبور کرده و در مسیر نجف تا کربلا در حال راهپیمایی هستند.

وی تصریح کرد که در نجف به دلیل ازدحام جمعیت در اسکان برخی از کاروان‌های دانشجویی با مشکل مواجه شدیم به همین دلیل تصمیم گرفته شد که کاروان‌ها از نجف به سمت کربلا حرکت کنند تا توقف در این شهر به حداقل برسد. البته در این شهر به غیر از مشکل اسکان مشکل دیگری از لحاظ تامین آب و غذا وجود ندارد؛ اما چون مشکل اسکان وجود داشت تصمیم گرفته شد تا کاروان‌ها بلافاصله به سمت کربلا حرکت کنند، چون در مسیر راهپیمایی مشکل اسکان و امکانات وجود ندارد.

باید تهدیدها و سناریوها را با علم نافع پیش‌بینی کنیم

برگزاری دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی بسیج اساتید کشور(طرح ولایت استادی) با حضور ۷۰۰ استاد بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور یکی از اخبار مهم هفته گذشته بود. 

در این مراسم، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از علم نافع و ضرورت آن سخن گفت و علم و آگاهی را برای تمدن‌سازی لازم دانست. همچین وی  تاکید کرد که علم ما باید نافع باشد و بتوانیم با آن تهدیدها و سناریوها را پیش بینی کنیم. امروز دشمن  مدام برایمان نقشه می‌کشد. تمدن اسلامی ایده‌آل آنست که به سمتی برویم که هیچ فقیر و حتی یک کارتن خواب هم نداشته باشیم. در این خصوص  هم مسئولان اگر کوتاهی کرده باشند و  نیز ثروتمندان  جامعه در محضر خدا مواخذه خواهند شد.

اساتید بسیجی دانشگاه و رؤسای دانشگاه را رصد کنند

علی خطیبی معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طرح ولایت ویژه اساتید با ذکر این موضوع که خود یک استاد بسیجی است، از حمایت کامل معاونت اداری و مالی این وزارتخانه از نهضت استادی بسیج خبر داده و گفت: در عالی‌ترین سطوح این وزارتخانه از نظرات اساتید بسیجی استفاده می‌شود.

«تاکید بر تغییر گفتمان در دولت سیزدهم» باور خطیبی بوده و در این باره می‌گوید: « منش دولت سیزدهم تغییر گفتمان و عملکرد است و این تنها یک شعار نیست.»

انتخاب دبیران جدید در برخی از دانشگاه‌های تهران

برگزاری انتخابات دانشجویی یکی دیگر از خبرهای هفته گذشته بود. به عنوان مثال در اولین جلسه شورای مرکزی جدید جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران عرفان غلامعلی زاده به عنوان دبیر این تشکل دانشجویی انتخاب شد. همچنین انتخابات شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران( آرمان ) در سال تحصیلی جدید برگزار شد. بر همین اساس، به اتفاق آرا اعضای شورای مرکزی، علی اسکندری نداف به عنوان دبیر جدید این مجمع انتخاب شدند. 

گفتنی است؛ همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نشست سالانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، اعضای جدید شورای مرکزی و هیئت نظارت این تشکل دانشجویی مشخص شدند. بر همین اساس در نخستین جلسه شورای مرکزی،  علی علمایی به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد انتخاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =