همدست زورگیر اتوبان نیایش هم دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری همدست زورگیر اتوبان نیایش خبر داد و گفت: ۳ فرد جدید در زمینه سرقت از صندوق امانت بانک ملی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: پلیس آگاهی با عِده و عُده ای که در اختیار دارد مأموریت‌های زیادی را انجام می‌دهد. ما سعی کردیم کشف جرم را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اولویت‌های اصلی پلیس آگاهی افزود: جرایمی که امنیت مردم را مورد هدف قرار داده است مهم‌ترین اولویت ما است؛ جرایم مهمه مانند پرونده‌های زورگیری و قاپ‌زنی را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم.

ولیپور گودرزی بیان کرد: با راه اندازی گشت‌های ویژه در حوزه جرایم خشن ورود جدی داشته ایم، گشت خودرویی و موتوری پلیس آگاهی در صحنه با جرایم زورگیری و قاپ‌زنی برخورد می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تعاملاتی که با دادستان تهران داشته اند، گفت: قضات مخصوصی را برای پرونده‌های جرایم خشن درنظر گرفته شده است تا مجرمان جرایم خشن را به اشد مجازات برسانند.

بیشتر بخوانید:

صدور حکم اعدام برای زورگیر اتوبان نیایش

وی در تکمیل پرونده زورگیر اتوبان نیایش ادامه داد: دو روز گذشته هم جرم زورگیر اتوبان نیایش را دستگیر کردیم و بلافاصله به دادسرا فرستاده ایم.

ولیپور با اشاره به اینکه کشف دقیق بر کاهش وقوع تأثیر دارد، تصریح کرد: کم کردن زمان وقوع جرم تا کشف جرم از دیگر اهداف ما است که کارآگاهان این موضوع را سر لوحه خود قرار داده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اولویت‌های گشت‌های ویژه افزود: برخورد با جرایم خشن از اولویت‌های گشت‌های ویژه است تا در صحنه جرم با مجرمان برخورد شود.

وی افزود: به دنبال تقویت مبارزه با سرقت منزل هستیم و با افرادی که به حریم امن مردم تجاوز می‌کنند برخورد می‌کنیم.

ولیپور گودرزی بیان کرد: به سمت علمی شدن در حال حرکت هستیم و پلیس آگاهی باید رو به سوی کشف علمی جرایم ببرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در جرایم زورگیری، سرقت به عنف و قاپ‌زنی از اول سال افزایش وقوع داشته ایم اما در چند روز اخیر ۵ درصد سرقت به عنف رو به کاهش است و بالای ۷۰ درصد جرایم به ویژه جرایم جنایی در تهران بزرگ کشف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های ویژه و دستگیری باندها بر کاهش جرم تأثیر دارند، گفت: به عنوان مثال یک باند از افغانستانی‌ها به تازگی دستگیر شده اند که اینها قاپ‌زنی می‌کردند و هرجایی که مالباخته مقاومت می‌کرد از سلاح سرد استفاده می‌کردند.

ولیپور تصریح کرد: هر فردی که در سرقت سلاح به دست داشته باشد مصداق حکم محاربه است و دستگاه قضا این افراد را به اشد مجازات می‌رساند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه بیش از صد در صد جرایم جنایی در تهران کشف می‌شود، گفت: روز گذشته ۱۰ نفر زورگیر و قاپ زن که در قالب ۳ تیم فعالیت می‌کردند دستگیر شدند و تعداد زیادی تلفن همراه و اموال مسروقه از این افراد کشف شده است. این افراد علاوه بر سرقت به مردم هم صدمه می‌زدند.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ در هفته فراجا گفت: اداره مبارزه با مالخران در هفته فراجا افتتاح می‌شود و بی شک یکی از ادارات قوی پلیس آگاهی این اداره می‌شود.

ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه بعد از سرقت صندوق امانت بانک ملی و برخورد قاطع پلیس با سارقان تا به این لحظه سرقت از بانک در تهران بزرگ نداشته ایم، گفت: در پرونده صندوق امانات بانک ملی افراد جدیدی در زمینه جابه‌جایی اموال (مالخر) شناسایی شدند که در شمال کشور پنهان شده بودند که این افراد دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: این سه نفر ۳۰ میلیارد تومان از اموال مسروقه صندوق امانت بانک ملی از سارقان گرفته بودند و در شمال کشور ملک خریداری کرده بودند.

وی با اشاره به پرونده آدم ربایی پسر اتیسمی و رد اخباری مبنی بر تجاوز و تعرض به این فرد گفت: رئیس انجمن اتیسم اعلام کرده است که هیچ مصاحبه‌ای در زمینه تجاوز و تعرض انجام نداده ام و اگر آثاری از کبودی بر روی بدن این پسر است به دلیل خودزنی‌های این بیمار اتیسم بوده است.

گودرزی گفت: اما تحقیقات در مورد راننده موتورسیکلت ادامه دارد و باید نیت این فرد مشخص شود، چون نه سرقتی رخ داده است و نه تعرضی انجام شده است. مسئله آدم ربایی از نظر ما کاملاً منتفی است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در چند ماه گذشته بیش از هزار نفر متهم دستگیر شده است و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری در زمینه دستگیری متهمان داشته ایم.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم به جای اینکه عکس و فیلم درگیری را در فضای مجازی منتشر کنند به پلیس تحویل دهند تا پلیس زودتر بتواند متهمان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از افتتاح سامانه ۱۱۰ نوین در روزهای آینده خبر داد و گفت: مردم می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های خود از درگیری‌ها را به کلانتری محل و یا نزدیک ترین پایگاه پلیس تحویل دهند.

وی با اشاره به دستگیری دو قاتل که اقدام به قتل ۵ نفر کرده بودند ادامه داد: در سال گذشته دو برادر در یک درگیری طایفه‌ای در خوزستان سه نفر را به قتل رساندند و در تهران در ادامه همان در گیری ها دو نفر دیگر را هم به قتل می‌رسانند.

ولیپور گودرزی گفت: این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و این دو نفر در تهران و مشهد شناسایی و در حالی که زندگی مخفیانه داشتند دستگیر شدند؛ تعدادی پلاک‌ها و کارت‌های جعلی از این دو نفر کشف شده و در حال تکمیل پرونده هستیم و هفته آینده تحویل مرجع قضائی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =